אחד הדברים שהכי נצרבים בזיכרונו של האדם, זה ריח המקום אליו הם מגיעים.
אנחנו יוצרים אסוציאציה עם הריח ואוטומטית, בפעם הבאה שניחשף לאותו הריח, תעלה בראשנו תמונה של המקום הראשון שבו הרחנו את הניחוח המדובר.
אנחנו יוצרים את הזיכרון על בסיס קבוע בביתנו, בעזרת ריחות שאנחנו בוחרים שיהיו בו – הן ריחות של חומרי ניקוי שבהם נשתמש והן בעזרת מפיצי ריח. כך נוהגות גם חברות גדולות, כמו חברות ניקיון, אשר מספקות את שירותיהן למגוון משרדים ובתי עסק. יש חשיבות גדולה מאוד, בלבחור את הריח שייצור את האסוציאציה המבוקשת. בכתבה הבאה נדבר על הריחות מומלצים שכדאי לבחור לחברות ניקיון, על מנת להשיג את התוצאה המבוקשת – האסוציאציה של הזיכרון.
הכלי הראשון שיש בידי חברות ניקיון ליצירת אותה האסוציאציה הוא מפיץ ריח. כן כן, אותו מכשיר "פשוט" שמשחרר לתוך חלל החדר או המשרד, את הריח הנבחר.
מפיץ ריח ביתי קטן
מכשיר קטן, שאותו ניתן לרכוש בכל רשתות הפארם או חנויות טואלטיקה. הוא מגיע במספר ריחות די סטנדרטיים. ביניהם נמצא –
מפיצי ריח קלאסיים | מפיצי ריח חשמליים |
בקבוקונים מלאים בנוזל ריחני, בושם, שלתוכו נכניס מקלות במבוק, שבתורם יפיצו את הריח הנבחר ברחבי החדר | מכשירים, אשר מתחברים לחשמל ובעלי מנגנון, טיימר, שניתן לכוון לפעולה במרווחי זמן קבועים |
כאמור ברשתות הפארם וחנויות הטואלטיקה נמצא את מפיצי הריח הקלאסיים, בניחוחות שלא מתחכמים במיוחד ולא מתיימרים לייצר קומפוזיציה מורכבת של ריח. אם תרצו את המורכב, המעניין והיוקרתי יותר – תוכלו לפנות אל מומחים בתחום, שיוצרים תרכובות לפי בקשת הלקוח.
מפיצי ריח לחללים גדולים
המכשיר הביתי הקטן כבר לא יספיק, אנחנו מחפשים את המכשירים המותאמים לחללים סגורים וגדולים ונוכל למצוא את המענה, בחברות שמתמחות בשירותים מהסוג הזה. תוכלו לבחור שילוב משל עצמכם, לניחוח שאותו תרצו לשלב בחלל החדר.
ומה בדבר הריחות?
ריחות בית
הבית מתקשר לנו לריחות של אוכל ואפייה, תמיד מומלץ למלא את הבית בניחוח של דברי אפייה לפני הגעת האורחים. ריחות נוספים שמומלצים לבתים הם ריחות הניקיון – לימון, לבנדר, מאסק. הריחות הללו יוצרים את ההרגשה של משהו צח, טהור ונעים באוויר, ניחוח שגורם לנו להרגיש בבית.
ריחות משרדיים
פה כבר המגוון גדול יותר ותלוי בסוג בית העסק. קונדיטוריות ובתי קפה ירצו להשתמש בריחת בישול, אפייה, לחם שנאפה וקפה שזה עתה נטחן, לעומת משרדי עורכי דין, שיחפשו ריחות יוקרתיים ואלגנטיים יותר, כמו ריח של מושבי עור וסיגרים. חנויות בגדים
לעומת זאת, ילכו לפי קהל היעד שלהם, חנויות לבגדי ילדים יבחרו בריחות מתוקים יותר לעומת חנויות לצעירים, שיבחרו בניחוחות עזים יותר, שמשרדים חופש והרפתקאות.
לריח יש השפעה משמעותית ביותר על האופן שבו נזכור מקום וצריך לבחור בו בחוכמה.