איך להתקין פתרונות בית חכם בדלת הבית

השכלולים הטכנולוגיים בשנים האחרונות, מאפשרים לכל החפץ בכך להתקין מערכות בית חכם בביתו.

בניגוד לשנים עברו, בהן ניתן היה להתקין מערכות אלו רק בזמן בניית הבית, כיום הטכנולוגיה מאפשרת להלביש אותן על המערכות הקיימות ולהפוך כל בית, או חלקים ממנו, לבית חכם.

 

דלת הבית החכם

לא רק חללים דוגמת הסלון או חדר השינה ניתן להפוך לחכמים. גם הדלת שלכם, בעזרת כמה פעולות פשוטות, תוכל להיות דלת חכמה. לשם כך, עליכם לקנות את מוצרי הבית החכם הרלוונטיים וכן להזמין מתקין בית חכם להשלמת ההליך. להלן נכיר את המוצרים החכמים לדלת, ונלמד כיצד מתבצע הליך ההתקנה.

 

חיישני אבטחה מבוססי Wi-Fi

אחת המערכות החכמות הנפוצות ביותר לדלת הבית, היא מערכת חיישנים ואזעקה לדלת ולחלון. החיישן מזהה פתיחה של הדלת או של החלון ומעביר הודעה לאפליקציה. כך, תוכלו לדעת בזמן אמת על פריצות ולהתגונן מפניהן.

אחד היתרונות הגדולים של המוצר, הוא קלות התפעול שלו. מרגע שהותקן על הדלת, אין צורך להתעסק עם החיישן יותר מידי כדי שיעבוד כראוי. ההתרעות פשוט יגיעו אל היישומון בטלפון הנייד וכל המידע יגיע אליכם ישירות ללא כל טרחה מיוחדת.

יתרון נוסף הוא ביסוס המערכת על שירותי Wi-Fi. הודות לעובדה זו, אין צורך בחיבור של החיישן בעזרת כבל אלא מספיקה קרבה מסוימת למקור הWi-Fi, מה שמקל במידה ניכרת על הליך ההתקנה.

 

מנעולים חכמים

מערכת נוספת היא מערכת נעילת הדלת. המנעולים המסורתיים מבוססים, כידוע, על מפתח סטנדרטי המוביל לסיבוב המנעול ומאפשר את פתיחת או נעילת הדלת. לשם פתיחת הדלת, אם כן, דרוש מפתח.

למפתח חסרונות משמעותיים. כולנו מכירים את הסיטואציה הכואבת בה מפתח הולך לאיבוד, או שאחד מבני הבית השאיר את המפתח בתוך המנעול כך שלא ניתן לפתוח את הדלת מבחוץ. מעבר לכך, נעילה מכנית שכזו ניתנת לפריצה בקלות, בעזרת מפתחי מאסטר או סיכות מיוחדות בעזרתן ניתן להתגבר על הנעילה.

כדי להתמודד עם הקשיים, פותחה מערכת הנעילה החכמה. המערכת מאפשרת לנעול ולפתוח את הבית לא באופן מכני בעזרת מפתח, אלא באופן אלקטרוני בעזרת תביעת אצבע. ישנן מערכות משוכללות אף יותר, הדורשות החלקה של היד כולה על המנעול החכם. יתרונו של מנעול זה הוא בביטחון ובהפחתת סיכויי הפריצה. מנגד, הפתיחה אורכת זמן רב יותר ועלולה לייצר קשיים.

לרוב, נהוג להתקין את המערכת לא כתחליף למפתח, אלא כתוסף בטיחות. כך, כשאתם בבית או ביציאות קצרות תוכלו להסתפק בנעילה ובפתיחה חכמה, אך בזמני שהות ארוכים מחוץ לבית, תוכלו לנעול נעילה כפולה – גם עם המפתח המכני וגם עם תביעת האצבע האלקטרונית.

 

איך להתקין את המערכות

המערכות דורשות חיבור לחשמל. החיבור אינו חיבור פשוט, כמו חיבור של נורה חדשה או אפילו של מדיח כלים. נדרשת מיומנות ייחודית בהרכבת מערכות מתקדמות, באופן שהן ישתלבו אורגנית במערכות הקיימות. מכיוון שכך, יש להזמין מתקין מערכות בית חכם המתמחה בנושא זה באופן ספציפי, כדי שההתקנה תהיה הטובה ביותר.

 

לסיכום

דלת חכמה היא שכלול נחוץ במיוחד בעת המודרנית. עיקר המערכות הרלוונטיות לדלת החכמה, הן חיישן כנגד פריצות ומערכת נעילה אלקטרונית מבוססת תביעות אצבע. הזמינו מתקין בית חכם מקצועי, כדי להפיק את המירב מהמערכת. בהצלחה!

טבלת

 

מנעול חכם
מה היה לנו עד עכשיו?