איך לטפל בנזילות בבית שנגרמות מהמזגן?

איכשהו, למזגנים יש נטייה להתקלקל דווקא בשיא החום והשרב.

מי מאיתנו לא חווה את הסיטואציה המתסכלת הזאת שבה אנחנו נשכבים על הספה אחרי יום עבודה ארוך (וחם), מדליקים את המזגן – רק כדי לגלות שהוא נוזל ישר לתוך הסלון.

אם המזגן שלכם מטפטף, יש כמה דברים שכדאי לבדוק עוד לפני שמזמינים טכנאי.

מה גורם לנזילות במזגן, איך ניתן לתקן את הבעיה לבד, ומתי אין ברירה אלא לפנות לאיש מקצוע? לפניכם מדריך מזורז.

 

נזילות במזגן – תיקונים שאפשר לבצע לבד

אם גיליתם שהמזגן שלכם מטפטף, הנה סדרה של פעולות שכדאי לנסות בעצמכם – ייתכן שאחת מהם תפתור את הבעיה.

  • פילטרים סתומים: תפקיד היחידה הפנימית הוא לקרר את הבית. השילוב של החום בחוץ והקור בתוך היחידה גורם למזגן "להזיע", כלומר המזגן צובר לחות. אם המזגן תקין, הרטיבות תתרוקן דרך צינור הניקוז. אך במידה והפילטר סתום, תיווצר נזילה ביחידה הפנימית. אם יש לכם נזילה מהיחידה הפנימית, הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא לנקות את הפילטרים. ייתכן שבכך הבעיה תיפתר וייחסך לכם ביקור של טכנאי.
  • צאו אל צינור הניקוז בחוץ: צאו אל היחידה החיצונית. צינור הניקוז הוא צינור לבד שלעיתים נסתם או מונח בצורה לא נכונה. נסו לנער את הצינור בלי למשוך אותו (שלא יתנתק), ולאחר מכן שאפו מהצינור בכוח בתנועת יניקה. הפעולה הזאת יכולה לשחרר סתימות של לכלוך או חרקים מתוך הצינור.
  • גם את היחידה החיצונית צריך לנקות: נסו לנקות את היחידה החיצונית של המזגן באמצעות צינור מים. הקפידו לנקות גם את המנוע וגם את הרווח בין הקיר לבין היחידה החיצונית.

 

תקלות שמצריכות ביקור של טכנאי

לפעמים אין ברירה וחייבים לפנות לטכנאי. אם אתם זקוקים לטכנאי מזגנים בחיפה ובצפון, תוכלו לפנות לע.ק מזגנים ולתאם הגעה של טכנאי מוסמך ומורשה במחירים הוגניםmco.co.il .

הנה כמה תקלות שגורמות לנזילה במזגן ומחייבות הזמנה של איש מקצוע:

  • חסר גז במזגן: ניקיתם את הפילטרים, ניערתם את צינור הניקוז אך הבעיה עדיין לא נפתרה? ייתכן שחסר גז במזגן. במקרה כזה, תצטרכו לפנות לטכנאי מזגנים.
  • תקלה באמבטיית הריקון: מדובר במעין אמבטיית פלסטיק שנמצאת בתוך היחידה הפנימית של המזגן ואוגרת את המים שהמזגן מייצר בזמן שהוא פועל. האמבטיה מתרוקנת אל צינור ניקוז. אך במידה וצינור הניקוז סתום, האמבטיה תתמלא ותעלה על גדותיה והמזגן יתחיל לטפטף. גם במקרה כזה, תצטרכו לקרוא לטכנאי.
  • סוללת המאייד נסתמה: לכלוך בחלקו הפנימי של המזגן יכול לגרום לסוללת המאייד לקפוא. כתוצאה מכך תיווצר נזילה של מים מהמזגן. במקרה שסוללת המאייד סתומה, תצטרכו להזמין טכנאי שיבצע ניקוי עמוק למזגן.

 

לסיכום

נזילה במזגן היא תקלה מתסכלת אך נפוצה. לפני שמזמינים טכנאי, יש מספר שיטות לתיקון המזגן שתוכלו לנסות בעצמכם. במידה ואף – אחת מהשיטות לא עזרה, תצטרכו לפנות לטכנאי מזגנים מקצועי שיתקן עבורכם את התקלה.

 

כלי עבודה

מכשיר חשמלי
מה היה לנו עד עכשיו?