איך מתקינים מזגן בצורה כזו שיחזיק לשנים?

באופן כללי, כדאי שתדעו, כי מזגן עשוי "לשרוד" בין עשר שנים לבין חמש עשרה שנים, בהתאם לכל מיני גורמים, ויש סוגי מזגנים, שעם הטיפול או ההתקנה הנכונים, יכולים להחזיק מעמד אף כשלושה עשורים. להחליף את המזגן כרוך בהוצאה כספית משמעותית, ולא תמיד אפשרות זאת ברת ביצוע.

לשם כף יש לטפל במזגן כראוי, אף בעת ההתקנה שלו. במידה ותקפידו על קריאת המאמר הנ"ל למן התחלתו ועד לסופו, תגלו, בין היתר, כי ככל שהמזגן שלכם יהיה "זקן" יותר, הוא יהיה הרבה פחות אפקטיבי, באם לא תטפלו בו כמו שצריך, מה שבהכרח ינפח את חשבונות האנרגיה שלכם. במאמר זה נתרכז בשאלה – איך מתקינים מזגן בצורה כזו שיחזיק לשנים?

 

האם שימוש במכשירי חשמל אחרים יאריך את חיי המזגן?

על מנת להאריך את חייו של מיזוג אוויר יש להפחית את העומס באמצעות שימוש בכל מיני מכשירי חשמל שונים, לרבות – מאוורר תקרה. השימוש אף במזגן ואף במאוורר תקרה בד בבד מסייע בהזרמה של אוויר מיטבי, כאשר ניתן בעת התקנת המזגן לתכנת אותו כך שיפעל בעוצמת הספק יותר נמוכה, מה שבהכרח יפחית את העומס ממנו ויאריך את תוחלת החיים שלו.

 

האם צריך להתקין מזגן כראוי, על מנת שיאריך שנים?

לא תמיד חושבים על תוחלת החיים של המזגן, בעת ההתקנה שלו, אך אופן ההתקנה עשוי מאוד להשפיע על השנים שהמזגן ימשיך לתפקד, מה שמחייב אתכם להעסיק מתקין מזגנים מקצועי, מנוסה ומוסמך. אולי תשלמו לו קצת יותר, אבל הוא בהכרח יוודא כי כל רכיבי המזגן ימוקמו במקום המתאים, מה שיצמצם נזקים בטווח הארוך, ויגדיל בוודאות את תוחלת החיים של המזגן שלכם.

 

האם צריך להתקין מזגן במצב של אוטומטי, כדי שיחזיק לשנים?

מרבית המזגנים מכילים במציאות העכשווית הגדרה של אוטומט, שבה המאוורר של המזגן יפעל רק על פי הדרישות שלכם, ואינו יפעל במהירות קבועה, בלי כל קשר לטמפרטורה בזמן נתון. במידה והמאוורר של המזגן יוגדר בעת ההתקנה על אופציה של גבוה, כי אז הוא יפעל במרב העוצמה, אף במידה וכבר הושגה הטמפרטורה הנדרשת.

מה שיגרום לבזבוז שלו ולעומס מיותר על מערכת המזגן. חוסר של תחזוקה באופן שוטף וניקוי של המסננים עשוי להביא לכדי יעילות יותר מועטה. בעת ההתקנה, תתקינו בקרים חכמים, שאפשר למתן את השימוש בהם בלי כל בעיה, על פי הצרכים שלכם, מה שיפחית את העומס על המזגן, ובסיכומו של יום, הוא יחזיק לכם מעמד לשנים רבות.

 

כל מה שרציתם לדעת על גריל למזגן, והתביישתם לשאול…

מה שמניע את גריל למזגן מתבטא בפיזור האוויר, כאשר הוא אחראי על כיוון של זרימת האוויר הישר לפתח האוורור או מחוץ לתעלות. בעיקרון לרוב הוא מתכוונן, באופן כזה שאפשר להגביל את זרימת האוויר בחללים מסוימים, או פשוט לכבות אותו לגמרי.

משום שפתחי האוורור בעלי נטייה להיות קטנים, גריל המזגן ממלא תפקיד מאוד חשוב בפיזור של האוויר על פני החלל, כך שהינו מקרר אותו באופן הכי יעיל. גריל למזגן מאפשר לבני האדם גם להתאים את זרימת האוויר במקומות ספציפיים בבית, באופן כזה שיושבי המקום עשויים להתאים באופן אישי את הטמפרטורות.

מזגן

מזגן
מה היה לנו עד עכשיו?