איך עובד תהליך איתור הנזילות ומה חובה לעשות לקראתו?

נזילה מתחילה בטפטוף קטן שלרוב אנו פותרים אותו בעזרת חיזוק הצינור או כל פעולה קטנה אחרת שביכולתנו לבצע. עם זאת, לעיתים קורה שהטפטוף אינו נפתר בקלות, מה שמראה על בעיה גדולה ועמוקה יותר במערכת המים שלנו. כיום ניתן להיעזר באינסטלטור על מנת לאתר את מקור הנזילה ולתקן אותה. איך ניתן לאתר נזילה ומה אנו יכולים לעשות לפני בואו של האינסטלטור? 

 

ההכנה לקראת איתור הנזילה

יש בדיקה ראשונית שכל אחד מאיתנו יכול לעשות לפני קריאה לאחד מן המומחים לאיתור נזילות ועל מנת לוודא שאכן יש נזילה – בדיקת השעון של צריכת המים בבית. על מנת להתחיל את הבדיקה עלינו לוודא שכל הברזים בבית אכן סגורים – בכיורים, במקלחת, בגינה, ובעצם כל ברז שקיים בבית שלנו ומשפיע על שעון המים.

לאחר שווידאנו כי כל הברזים סגורים, עלינו להמתין כמה דקות ולגשת אל שעון המים של הבית. אם השעון מסתובב ללא כל סיבה כאשר הברזים סגורים, סימן שאכן יש נזילה. ככל שסיבובי השעון מהירים יותר, כך הנזילה חמורה יותר ולהיפך.

 

השלב הראשון

השלב הראשון בתהליך איתור הנזילות הוא להבין באיזו משלוש המערכות קיימת הנזילה.

  • המערכת הראשונה היא מערכת הביוב והדלוחין – מערכת זו מנקזת לביוב את מי המקלחת והכיור. נזילה במערכת זו מתאפיינת בטפטוף.
  • המערכת השנייה היא מערכת ההסקה – מערכת זו הוא פחות נפוצה בבנייה החדשה. איתור בעיה במערכת ההסקה תהיה יותר קשה לאיתור מאחר וההסקה משתמשת במים בכל מקרה כך שיהיה קשה יותר לעלות על זה.
  • המערכת השלישית היא מערכת אספקת המים. בעיה במערכת זו תתבטא בטפטוף אינטנסיבי יותר.

 

השלב השני

לאחר שמצאנו את המערכת שבה קיימת הנזילה, עלינו למצוא את מיקומו המדויק של הצינור הפגום. כיום השיטה המדויקת אשר אינה דורשת שבירה של הקירות ועבודה מלוכלכת, היא המצלמה התרמית. המצלמה התרמית עובדת על קרני אינפרה אדומות המזהות את הטמפרטורה הקיימת מבעד לקירות ומתחת למרצפות.

על מנת שהמצלמה תצליח למצוא את מקור הנזילה, יש לחמם מים וכך לאתר את האזור בו המים ידלפו החוצה ויקרינו חום. המצלמה התרמית יכולה לראות רק כמה סנטימטרים בלבד. על מנת לראות טווח עומק רחב יותר, ניתן להשתמש בשיטה האיתור השנייה – חיישן גז. הגז אינו מסוכן או מסכן, והוא ידלוף דרך הצינור ויהיה ניתן לזהות בעזרת חיישן הגז.

 

לסיכום,

כיום קיימות מספר שיטות טכנולוגיות אשר עוזרות לבעל המקצוע לאתר את הנזילה ביעילות וללא כל נזק לקירות או מרצפות הבית. אינסטלטור מיומן ומקצועי יזהה את התקלה בעזרת אחד מן המכשירים לאיתור הנזילות, ויוכל להציע פתרונות שונים המותאמים לבית ולכם. ניתן לבחור באחד מבין מבחר האינסטלטורים הקיימים במנוע החיפוש, ומומלץ לבחור אותו לפי הביקורות, שנות הניסיון והזמינות שלו באזור מגוריכם.

אינסטלטור מקצועי

מצלמה תרמית
מה היה לנו עד עכשיו?