איפה אפשר למצוא מפסלות עץ?

אם התחלתם בזמן האחרון להתעסק קצת עם עץ, לעבוד ולהכין דברים, אתם בטח כבר יודעים מה זה מפסלת. כמעט כל מי שמבצע עבודות עדינות של גילוף ופיסול בעץ משתמש לא מעט בכלי העבודה המצוין הזה. כאן תוכלו למצוא מידע חשוב על מפסלת והיכן אפשר לרכוש אחת כזו. אז לא משנה אם אתם נגרים חובבנים או אמנים מקצועיים, כדאי לכם להקדיש כמה דקות למאמר הזה.

 

מה זה מפסלת בכלל?

אם המילה מפסלת נשמעת לכם כמו מילה בסינית ואין לכם מושג על מה אנחנו מדברים כאן, אז נסביר לכם בקצרה שמדובר על סוג של כלי עבודה. מפסלת היא בעצם אזמל שמשמש בעיקר לעבודה בעץ, אך ניתן לעבוד איתו גם על חומרי גלם אחרים. היא כלי ידני שמשמש כבר מאות שנים נגרים ואומנים.

המפסלת מורכבת מידית שעשויה פלסטיק או עץ, והכלי עצמו מיוצר ממתכת. פעמים רבות תוכלו לרכוש סט של מפסלות בגדלים שונים, מכיוון שלרוב העבודה מתבצעת בכמה שלבים שבכל אחד מהם יש צורך ברזולוציה שונה של פיסול וגילוף.

 

איזה סוגי מפסלות יש?

הרוב המוחלט של המפסלות שתמצאו בכל חנות כלי עבודה הן קלות ועדינות, ומיועדות לעבודות עדינות ברזולוציה גבוהה. אבל גם אתם מחפשים משהו קצת יותר מאסיבי וגס תוכלו למצוא מפסלות עץ גדולות יותר. במפסלות האלו משתמשים כמו באזמל: שמים את המפסלת עצמה על האובייקט שעליו עובדים ומכים אותה בעזרת פטיש, כאשר העוצמה נקבעת לפי הצורך של האומן או הנגר.

לעומת זאת, במפסלת עדינה יותר עובדים באופן ישיר על העץ בלי צורך בפטיש. סוג נוסף של מפסלות שפותח בשנים האחרונות הוא מפסלות חשמליות. מפסלות חשמליות כמובן הופכות את העבודה למהירה ויעילה יותר, כאשר המפסלות החשמליות הטובות ביותר שומרות על עוצמתן גם במהירות נמוכה, שקטות, ולא רועדות במהלך העבודה.

מבחינת ראשי המפסלות ישנם ראשים חצי עגולים, שיפועיים, קעורים, ישרים, ועוד, הכל לפי הצורך הספציפי של בעל המלאכה.

 

סיכום

מפסלות הן כלי עבודה חשוב ביותר לכל מי שעובד ומתעסק עם עץ: נגרים או אמנים, מקצוענים או חובבנים, ותיקים או מתחילים. זהו כלי עבודה פשוט מאוד שעובד בצורה מעולה כבר כמה מאות שנים, ואם אתם עובדים עם עץ אנו ממליצים לכם בחום להוסיף אותו לארגז הכלים שלכם. כדאי לבדוק לפני הרכישה איזו מפסלת בדיוק אתם צריכים מבחינת גודל וראש, ולהרגיש בחנות איזו מפסלת הכי נוחה לכם.

זכרו – מפסלת היא כלי שעובדים איתו שעות ולא כדאי להתפשר על נוחות האחיזה או על איכות הלהב. ניתן למצוא מפסלות כמעט בכל חנות לכלי עבודה, כאשר פעמים רבות אפשר לרכוש סט שלם של מפסלות בשלל צורות וגדלים. אז שיהיה הרבה בהצלחה בעבודה הבאה, ואם תעבדו נכון עם המפסלת בטוח שיצא לכם משהו יפה!

עץ, פסלים

עץ, פסלים
מה היה לנו עד עכשיו?