6 דברים שחובה לעשות לאחר הצפה

מים הם משאב טבע מופלא, בלעדיו לא היו חיים על פני האדמה.

על אף החיות שלו והתלות המוחלטת שלנו בו, הוא עלול להפוך להרסני במקרים מסוימים.

מלבד אסונות טבע שונים, כמו צונמי, המים יכולים להשחית את הבית הפרטי שלכם.

צינורות מותקנים בכל בית כיום כיוון שזו דרך החיים המודרנית והיא מאוד נוחה.

למרות שאנו תופסים צינורות כמכשירים בלתי ניתנים להריסה, המציאות איננה כך.

צינורות וגופי מים אחרים יכולים להיהרס ולהביא להצפה.

מה עושים אם קרתה לכם הצפה? הכל בכתבה הבאה.

 

פנייה לחברה מוסמכת

קודם כל, חשוב לציין שלא ניתן לטפל בהצפה באופן עצמאי. עליכם להזמין חברה שמתמחה בתיקון נזקי הצפות ובשיקום של מבנים. אם תנסו לתקן לבד כדי לחסוך כסף, אתם תופתעו לגלות שרק תפסידו יותר כסף – זאת משום שרק באמצעות המכשירים המתאימים ניתן לתקן נזקים של הצפה. הצפה שלא תטופל היטב תביא לנזק כלכלי חמור. לפרטים על חברה שמתמחה בתחום – טיפול בהצפה.

 

השלב הראשון – שאיבה

לאחר הצפה יש מים רבים שנמצאים מעל הרצפה, מתחתיה, בקירות וכיוצא בזה. לחברה מקצועית יש מכשירים שמטרתם לשאוב את המים הללו. שאיבה יסודית בהקדם האפשרי תדלל את הנזקים העתידיים באופן משמעותי, לכן זהו צעד חשוב ביותר.

 

הנזקים שעלולים להופיע מנזילה

ראשית כל, מבנים שמים רבים חלחלו ליסודותיהם, עלולים להיהרס ואף להתמוטט. כמו כן, מים הם בית גידול אופטימלי לפטריות ועובד – אלו פוגעים בבריאות באופן ניכר, לכן הצלת הבית מהצפה היא גם מטרה בריאותית. בנוסף לכל אלה, הצפה פוגעת באסתטיקה של הבית וברהיטים השונים שלכם.

 

ייבוש הבית – שלב שני

לאחר השאיבה הכללית, יש לספוג את הלחות שעדיין שורה במבנה. מים ידועים ביכולת שלהם להגיע לכל מקום בקלות והם אינן מתאדים בקלות בכל מצב. בשל כך, יש להשתמש במכשירים של חברות מוסמכות ולייבש את המרחב הכללי. הייבוש יתבצע על הריצוף, הקירות והרהיטים השונים.

 

ניקיון יסודי – חשוב ביותר!

אמנם הדבר הראשון שעולה בראשכם לאחר ההצפה הוא להוציא את המים, אבל אסור לשבת לנוח לאחר שעשיתם את זה. אם תנקו היטב את המרחב אתם תמנעו התפשטות של פטריות ועובש, ובכך תקדימו תרופה למכה. חשוב לנקות הן הרהיטים שהשארתם בבית והן את הבית עצמו.

 

שיפוץ ושיקום

לאחר רוב ההצפות יש צורך בשיפוץ כלשהו – הרצפה, הקירות ועוד. חשוב להזמין חברה שתעריך את הנזק ותבחר בצעדים הנכונים – כלומר, לא תוותר על פעולות שחשוב שיתבצעו על מנת לשקם את הבית, ולא תעניק לכם שירותים מיותרים.

 

סיכום

לסיכום, הצפת הבית זו חוויה לא נעימה כלל. כדאי מאוד לעבור על כל השלבים לעיל ולא לחף, כדי להחזיר את הבית שלכם לקדמותו. פנו לחברה מקצועית והיא תחלץ אתכם מהמצב.

 

בית מוצף

רחוב מוצף
מה היה לנו עד עכשיו?