האם יש צורך לבצע בדק בית לדירה חדשה?

אנחנו בוחרים להתחיל מהסוף, להסגיר את התשובה ולציין את ההמלצה הבאה: אכן כן, בדק בית היא בדיקה מאוד מומלצת במקרים של דירה חדשה. יתרה מזאת, בדק בית מומלץ אפילו במקרים של קבלת דירה חדשה מקבלן. מה חשוב לדעת וכיצד לפעול? הנה המידע. 

קודם כל, נציין כי מחיר בדק בית הוא בד"כ מאוד נגיד לכל כיס. במחירים מאוד ידידותיים של כ-1,200 ₪ – 1,600 ₪ בממוצע לבדיקת בדק בית, אתם יכולים לגלות כל מה שתצטרכו לדעת על המצב התחזוקתי של נכס נתון. כמו כן, תוכלו לברר אם ישנם ליקויים או סכנות בטיחותיות, בעיות מבניות, חלקים רופפים במעטפת הבניין וכן הלאה. בתוך כך, אלו הם הפרמטרים שצריך לקחת בחשבון כאשר מחפשים חברת בדק בית מקצועית:

  1. הסמכות: חשוב לוודא כי חברת בדק הבית עובדת בהתאם לתקנות והחוקים בישראל ורשאית לבצע בד בית.
  2. אנשי מקצוע: חשוב לבדוק אילו אנשי מקצוע החברה כוללת, והאם היא מעסיקה מהנדסים.
  3. ניסיון: זה תמיד פקטור מפתח, כי הניסיון של החברה ישפיע על יעילות הבדיקה ומהימנותה.
  4. היקף הבדיקה: כדאי לברר מראש האם ישנן הגבלות מסוימות בהיקף הבדיקה שהחברה יכולה לספק לכם. למשל, ייתכן שהחברה לא עוסקת בבדיקת איטום או תחום אחר.

 

מדוע צריך לבצע בדק בית לדירה חדשה?

בדק בית לדירה חדשה מקבלן זו בדיקה מצוינת הנועדה לוודא שהכול תקין כשאתם מקבלים את המפתח לדירה החדשה שלכם. בדק בית ייתן לכם שקט נפשי, וזאת בידיעה שהנכס הפוטנציאלי בטוח למגורים ועומד בסטנדרטים של הבנייה בארץ.

בדומה למדינות מערביות בעולם, גם בישראל יש תקנים מאוד ברורים מוגדרים של בנייה, כאשר שיטות הבנייה וחומרי הגלם המשמשים בבנייה ניתנים לבדיקה לאחר סיום בניית המבנה. זאת, בעזרתם של אנשי מקצוע אשר עובדים בתחום של בדק בית.

מדוע צריך לבצע בדק בית לדירה חדשה

מי הם אנשי המקצוע המבצעים בדק בית?

ברוב המקרים, יהיה מדובר באנשי מקצוע מסוג הנדסאי בניין או מהנדסי בניין, אך נדרשים לעיתים גם קבלני משנה מתחומים שונים. למשל:

  • קבלני אינסטלציה וביוב
  • קבלני חשמל
  • טכנאי גז
  • קבלני איטום מבנים

לפיכך, חברות בדק בית יכולות להשתמש באנשי מקצוע מתחומים שונים, כאשר הבחירה באנשי המקצוע הנכונים תלויה בסוגי הבדיקות שבדק הבית יכלול.

מי הם אנשי המקצוע המבצעים בדק בית

לבסוף, כמה עולה בדק בית לדירה חדשה מקבלן?

בעוד שבחלק מהמקרים מותאמות בדיקות בהתאמה אישית ללקוחות, המחירים של הבדיקה יהיו בהתאם. בממוצע, מחיר בדק בית יכול לנוע בין טווחים של כ-1,200 ₪ לדירת 3 חדרים ועד כ-1,600 ₪ לדירות 4 – 5 חדרים.

לסיכום, בין אם אתם צריכים בדק בית הכולל בדיקות מסוג כזה או אחר, חשוב לוודא כי בסיום הבדיקה תוכלו לקבל דו"ח מפורט. הדו"ח צריך לא רק לכלול את כלל הליקויים בנכס, אלא גם צריך להיות תקף מבחינה משפטית.

האם יש צורך לבצע בדק בית לדירה חדשה

האם יש צורך לבצע בדק בית לדירה חדשה
מה היה לנו עד עכשיו?