האם לנכים יש פטור ממס הכנסה?

צצה לכם בעיה רפואית שהובילה לנכות מסוימת בגופכם, אתם רוצים לבקש פטור ממס הכנסה אבל לא יודעים האם גם לנכים מגיע פטור ממס הכנסה. אנחנו כאן עם כל המידע הרלוונטי שיענה לכם על השאלה הזו.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

פטור ממס עקב בעיה רפואית יינתן לאנשים הבאים –

  • אנשים חולים במחלות שונות ומזכות (כמו סרטן, מחלות לב, מחלות ריאה, קרוהן, פרקינסון, אנשים שעברו אירוע מוחי או לבבי ועוד).
  • אנשים בעלי נכות רפואית אחת או יותר (פיזית או נפשית). האחוזים נקבעים בוועדות רפואיות על ידי רופאים העובדים בביטוח לאומי.
  • אזרחי מדינת ישראל.
  • בגירים מעל לגיל 18.
  • אנשים העובדים בעבודה החייבת במס הכנסה.

גם אם יש לכם אחד או יותר מהתנאים שציינו, זכרו כי כל בקשה צריכה לעבור בחינה של וועדה רפואית, תשלומי אגרה והגשת הבקשה בזמן.

 

מהם השלבים בבקשה לזכאות לפטור ממס הכנסה

יש מספר שלבים שעליכם לעשות כשאתם ניגשים להגשת בקשה לפטור ממס הכנסה בעקבות בעיה רפואית, והם –

  1. בניית התיק הרפואי שלכם ואסיפת כל החומר הדרוש והתיעוד הרפואי הדרוש לבקשה הזו.
  2. תשלום האגרה להגשת הבקשה.
  3. המתנה למס הכנסה על מנת שיעביר את המסמכים הרלוונטיים שלך לביטוח לאומי.
  4. זימון לוועדה רפואית.
  5. החזרת התיק מס הכנסה מביטוח לאומי (ואז ייקבע אם תאושר או תדחה הבקשה).
  6. קבלת ההחזר הכספי לחשבון הבנק האישי שלכם.

 

על מה משלמים אגרה בהגשת הבקשה

תשלום האגרה בעת הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה הוא בעצם דבר מחייב על מנת לקיים את הוועדה הרפואית. התשלום הוא על הוועדה עצמה והוא חובה על מנת לקיים אותה. לעיתים לאנשים האגרה עשויה להיות מאוד יקרה ולכן ישנם לא מעט שמוותרים על כך מראש.

 

ערעור על דחיה של בקשה לפטור ממס הכנסה

גם אם קיבלתם דחיה לבקשתכם לפטור ממס הכנסה תוכלו לערער עליה (בתשלום של אגרה נוספת) ולקבל הזדמנות שנייה לבחינת המצב שלכם ואישור זכאותכם מחדש. רלוונטי גם במקרים שנשכחו מסמכים רפואיים חשובים שיכלו לעזור לכם ולא היו בוועדה הראשונה.

 

לסיכום

על מנת לקבל זכאות לפטור ממס הכנסה תצטרכו לעבור וועדה רפואית המחליטה למי מגיע פטור ממס הכנסה לפי אחוזי הנכות שייקבע על ידי רופאים בוועדות הרפואיות. שימו לב שלא החסרתם שום מסמך רפואי חשוב המעיד על מצבכם הרפואי הלא טוב במיוחד על מנת שהרופאים יוכלו לדעת בדיוק ולפרטי פרטים מה המצב שלכם.

רק נכים בעלי נכות רפואית הניתנת באותן וועדות יכולים לקבל זכאות לפטור ממס הכנסה לפי גובה הנכות שנקבע בוועדה ובמקרה והיא עומדת בתנאים של הביטוח לאומי להענקת זכאות לפטור ממס הכנסה (כנכות יחידה או משוקללת של כמה נכויות יחדיו).

נכים פטורים ממס הכנסה

נכים פטורים ממס הכנסה
מה היה לנו עד עכשיו?