האם מומלץ להחליף מנעול לדלת בעת מעבר דירה

יש דבר אחד שמפריד בין הפנים לחוץ וזו הדלת כניסה הראשית. בעת מעבר לדירה חדשה, מנעול הבריח של הדלת הראשית נשאר והשאלה הנשאלת היא האם מומלץ להחליף מנעול לדלת בעת מעבר דירה? נתחיל בכך שאם הגעת לכתבה הזו כנראה שהחשש שלך מוצדק. וכן, כדאי להחליף את המנעול לדלת הכניסה.

 

מה הסיבות העיקריות?

בעת מעבר לדירה בה גרו דיירים קודמים או בדירה שכורה שסביר שהחליפה מספר ידיים, אין לדעת למי יש את המפתח לדירה שהיא שלכם כיום. על אף שהפריצה בידי פורצים יכולה להתבצע גם בידי פורצים מיומנים ללא מפתח, אין סיבה להקל עליהם במתן מפתח לדירתנו שהגיע לידיו ביד המקרה.

בטחון מול עלות – עלות החלפת מנעול על ידי מנעולן מקצועי אינה השקעה גדולה בהשוואה לתכולה ולביטחון שנקבל בעת החלפת מנגנון נעילה חדש שרק לנו יש את המפתח הנכון לו.

 

מה לבדוק בעת הזמנת מנעולן ואיזה מנעול כדאי לי להזמין?

מנעולן מקצועי ואמין יהיה בעל הסמכה ותעודה ואף יספק אותן לכל שואל, ע"י בקשה פשוטה להצגת תעודה תוכלו לבדוק ולדעת על איזה מנעולן ניתן לסמוך. המחיר של התקנת מנגנון חדש לדלת הכניסה תלוי בסוגי המנגנון הנרכש ויכולים לעלות לנו בין מאות שקלים בודדים להחלפת צילינדר ועד לערך משוער של 1000 ₪ למנגנונים מאובטחים יותר.

 

סוגי המנעולים הנפוצים כיום

מנעול הצילינדר הוא אחד המנעולים הנפוצים. הוא בנוי על עיקרון של צילינדר, כאשר בעת סיבוב המפתח  מנגנון הנעילה מסתובב ומפעיל או משחרר את הנעילה במנעול החבוי או המנעול החיצוני בדלת. מנעול הצילינדר הוא הפשוט במנעולים ועלותו לרוב תהיה הזולה מבין האפשרויות הקיימות. לצילינדרים יש רמות אבטחה המאפשרות לרוכש להבין את רמת הביטחון אותו הוא מעוניין לרכוש והוא נמדד בין 1-5 כוכבים. כאשר 5 הינה רמת האבטחה המעולה.

מנעול רב בריחים – מנעול הרב בריח, הינו מנעול רב בריחים וכשמו כן הוא, בעת סיבוב המפתח מתבצע נעילה או שחרור של הבריחים מכל 4 הכיוונים של הדלת ומעגנים את הדלת מכל צדדיה, כאשר בצד הצירים של הדלת, העליון והתחתון ישנם מוט ברזל אחד בכל צד ובצד הפתח נמצאים 5 מוטות ברזל גליליים הנכנסים במשקוף הדלת וברצפה ובכך הפריצה הופכת לקשה יותר.

חשוב לציין שגם העתקה/שכפול המפתח למנעולים אלה קשה יותר. המנעול הביומטרי הינו סוג חדש יחסית של מנעול אשר מבוסס על הבחנת המאפיינים הביומטריים של המשתמש. אלה מוגדרים מראש לכל המורשים להשתמש בדלת הכניסה בעת התקנת המנעול ע"י מנעולן מוסמך.

 

לסיכום

בעת מעבר לדירה חדשה חשוב לבצע החלפת מנגנון הנעילה לדלת הן לשם הבטחון האישי והן לשם מניעת פריצה ככל הניתן. את רמת ההקשחה לפריצה תוכלו לבחור לפי בחירתכם. בהזדמנות זו אם אתם בטח שואלים את עצמכם גם באיזה צבע כדאי לצבוע את הבית? אז כנסו ותדעו

מנעול דלת

מנעול דלת
מה היה לנו עד עכשיו?
קבלן מקצועי
בעלי מקצוע
4 טיפים לבחירת קבלן מקצועי

לכולנו חשוב לדאוג לכך שהדירה שלנו תהיה נעימה וראויה למגורים. בהתאם לכך, אנחנו מבצעים מידי פעם שיפוצים כאלה ואחרים בדירתנו. בין אם מדובר בהליך שיפוץ

קרא עוד »