האם מנעולן זה מקצוע שחובה לרכוש בישראל

לפרוץ דלתות, לתקן צילינדר ולסיים את העבודה בכמה דקות, עשוי להיראות דבר פשוט לפעמים.

עם זאת, להיות מנעולן זה מקצוע לכל דבר, צריך לרכוש ידע והשכלה, לקבל תעודה מוסמכת ויותר מכך אישור ממשטרת ישראל לעסוק בתחום.

רוצים לדעת עוד? מוזמנים לקרוא על כך בכתבה שלפניכם.

 

מה עושה מנעולן?

התפקיד של מנעולן הוא לעסוק בכל הנוגע למנעולים, תיקונם, לסייע כשהדלת לא נפתחת או אינה נסגרת כמו שצריך. בהרחבה – המנעולן עוזר בהחלפת צילינדר. הסיבות להחלפת הצילינדר יכולות להיות קשורות במקרה שהלקוח איבד את המפתח שלו וירצה להחליף את כל המערכת ולהשתמש במפתח חדש לחלוטין. במקרה אחר, ייתכן שבכניסה לדירה חדשה הדיירים ירצו להחליף צילינדר בשל העובדה שלא ירצו להשאיר מפתח רלוונטי לדיירים הקודמים.

 

פריצות בקטע טוב

קיימים גם מקרים מסוימים שלקוחות נאלצים להזמין מנעולן כי נתקעו מחוץ לבית. כשלמשל שכחתם או איבדתם את המפתח לדלת או הדלת לא נפתחת מסיבות אחרות. במצבים כאלה המנעולן יודע לפתוח את הדלת, או יותר נכון, לפרוץ אותה ולאחר מכן לתקן את התקלה או להחליף את המנעול לגמרי.

 

קבלת רישיון ואישור של המשטרה

בשל האחריות הרבה של המנעולן, מי שירצה לעסוק בכך מוכרח הן לבצע הסמכה למקצוע והן לקבל אישור כדי להיחשב בעל מקצוע בתחום. כל מנעולן מחויב לסיים לימודים והתמקצעות בתחום וכן, רישיון לעסוק בדבר. את הרישיון עצמו, המנעולנים צריכים לקבל ממשטרת ישראל וגופים נוספים, רק לאחר בדיקות המוכיחות כי האדם אמין ומתאים לתחום, הוא יקבל אישור מקצועי.

 

האופציות ללמוד את המקצוע בישראל

את המקצוע מנעולן תוכלו ללמוד בשלוש דרכים מגוונות. הראשונה היא דרך סטנדרטית כמו מקצועות אחרים, במכללות. השנייה היא לימודים אצל מנעולן בתחום, כזה שמעבר למקצועיות שלו יכול ללמד ויודע כיצד להעביר את הכלים והעקרונות המקצועיים. אפשרות שלישית היא ללמוד דרך אתר אינטרנט בקורס מקוון של אחת מחברות מוצרים של נעילה בארץ.

 

טווח המשכורות של מנעולן בישראל

אם נבחן את הממוצע, מנעולן בישראל עשוי להרוויח בין 15 אלף ועד 60 אלף בחודש אחד. המשכורת בתחום זה תלויה בקשר ישיר גם למנעולן עצמו. כאשר יש כאלה שהתחום הוא עבודה צדדית עבורם ועל כן לא משקיעים בכך את רוב שעות היום. לעומת זאת מנעולנים שזו ההכנסה העיקרית שלהם, כאלה שנוהגים לפרסם את עצמם ולעבוד בזמנים מורכבים כמו שעות מאוחרות ביום, יוכלו להרוויח בהתאם.

 

בסיכומו של דבר

מנעולן הוא מקצוע חשוב בעיקר כשאנחנו זקוקים לו בהקשר של הבית שלנו. בכדי לעסוק בתחום יש ללמוד אותו, לקבל הכשרה מקצועית וכן, אישור ממשטרת ישראל וגופים נוספים במדינה. ניתן ללמוד את המקצוע בשלוש דרכים והבחירה היא בידיכם. לאחר הלימודים, השכר עשוי להיות גבוה מאד אך תצטרכו להתאמץ בשביל זה ולדעת ליחצן את עצמכם.

 

מנעול

מפתח ובית
מה היה לנו עד עכשיו?