האם מנעולן צריך רישיון עסק?

מנעולן הוא בין המקצועות הסקסיים והמחשידים ביותר שקיימים בשוק. השאלה הראשונה היא תמיד איך הוא הגיע לתפקיד הזה. איזה הכשרה צריך לעבור ומה הוא עושה בשעות הפנאי שלו עם יכולות אלו. כיום בישראל העיסוק הפריצה הינו פרוץ למדי. שכן, כיום אין אף דרישה ממנעולן להחזיק ברישיון או תעודת הסמכה המאשרת את אופן עיסוקו הישר והרשמי. בשונה מכך כדי לעסוק מגז, חשמל, מים, בניה, הוראה ועוד דרושים כל בעלי המקצועה האלו לאישור ותעודה ממשלתית. בעוד המנעולן יכול להיכנס לתחום פריצת המנעולים והדלתות ללא שום אישור מתאים. במאמר הבא נרכז עבורכם את הדרכים בהם תוכלו לבדוק האם המנעולן אותו הזמנתם יישר כפיים.

 

כיום בשוק

אדם אשר מזמין מנעולן נמצא תחת לחץ מסוים. אם הוא נתקע מחוץ לבית, לרכב או למשרד, או לא עלינו מישהו נשאר בתוך הרכב. בסיטואציה כזאת אף אחד מאיתנו לא יחשוב אם המנעולן שהוא הזמין אכן ישר ואפשר לסמוך אליו הוא שמע מדובר בנוכל שימור בכיסו מפתח נוסף לביתכם. איך נדע מי הוא מנעולן אמין וראוי ? וכיצד נדע שבידו רישוי עסקים מתאים? האם יש לפנות לאיש מקצוע כמו אדריכל רישוי עסק או שמא יש טיפים שנוכל להעיזר בהם?

 

להלן מספר טיפים שיעזרו לכם:

  1. הזמנת המנעולן

חשוב מאד להזמין מנעולן דרך אתרים מסודרים אשר מנוהלים ומפוקחים על ידי בעלי מקצוע, ולא דרך מספרי טלפון באינטרנט. שכן, לרוב בעל מקצוע אשר מופיע באתר מסודר יעבור עימות ובדיקת מקצועיות לפני פרסום מספרו ושרותיו. בנוסף, חשובה מאד קריאת חוות הדעת על אותו המנעולן. במידע ואין נורה אדומה צריכה להידלק. ניתן לבצע בדיקה מהירה של עבר פלילי. הימנעו ממספרי טלפון אשר מודבקים על תיבות דואר מכוניות ועוד ושימו לב האם האתר שאתם נמצאים בו אמין או מומצא על ידי המנעולן. יהיו חשדניים!

 

  1. בעת הגעת המנעולן

הטריק הראשון של מנעולנים לצורך יצירת אמון יהיה שימוש באביזרים משטרתיים כמו סמלים, אביזרי לבוש, סימן על הרכב ועוד. בנוסף, מנעולן אשר יגיד להם שיש לו אישור או הסמכה משטרתית משקר לכם מהסיבה שהמשטרה כלל לא אחראית על מתן אישורים למנעולנים. לכן, גם כאשר אתם מוודאים את המנעולן אל תשאלו אותו על אישור משטרתי משום שהוא כלל לא רלוונטי. למשטרה אין שום קשר למנעולנים. אולי רק לפושעים שביניהם. גם אם בעל המקצוע מציג בפניכם העידר רישום פלילי זהו כלל לא פרמטר שאתם יכולים לסמוך עליו.

כיום, כל אחד יכול להיות מנעולן, לאחר קורס קצר אתה רשאי להתחיל לעבוד כאמור גם ללא כל אישור. מנעולנים רבים ינצלו את התמימות והלחץ בו נמצא הבן אדם.

 

  1. בעת העבודה

במידה והוא מחליף לכם צילינדר בקשו לראות את האריזה וודאו שהיא נפתחה ברגע זה. טריק נפוץ הוא מתן צילינדר משומש או פתיחת הצילינדר מבעוד מועד ושמירת אחד מהמפתחות.

 

לסיכום

ישנם דרכים רבות ליפול בפחו של המנעולן הנוכל, אך גם לנו הלקוחות ישנם דרכים רבות להפיל את המנעולן בפח. אם נהיה חשדנים, נבדוק אותו בכל השלבים, נתקיל אותו בשאלות, נהיה ערניים ולבסוף נבדוק את עבודתו נצליח שלא יעבדו עלינו.

התקנת צילינדר

 

מנעול
מה היה לנו עד עכשיו?