האם סגירת חורף עמידה בפני פורצים?

אם אתם מתגוררים באזור שיש בו פריצות מרובות, אתם כנראה רוצים לדעת האם סגירת חורף תסייע לכם להתמודד עם הפורצים.

כדי לענות על השאלה הזו, יצאנו אל כמה מושבים באזור השרון ונפגשנו עם משפחות שיש להם סגירות חורף בחצרות.

שאלנו אותם האם הם חוו פחות פריצות מאז שהם העמידו את סגירת החורף בחצר או שלא? ריכזנו עבורכם את כל המידע בנושא, כדי שתוכלו לדעת אחת ולתמיד, האם סגירת חורף עמידה בפני פורצים.

 

התשובה הראשונית שקיבלנו הייתה – לא

אנחנו לא נלאה אתכם בפרטים, ונאמר כי רוב המשפחות שעמם נפגשנו, אמרו שלמרות שהייתה להם סגירת חורף בחצר הבית, עדיין פרצו להם. חשוב מאוד לחלק את התשובה הזו ל-2:

  1. המשפחות שפרצו להם לבית דרך סגירת החורף

חלק מהמשפחות ציינו שהפורצים נכנסו דרך סגירת החורף אל הבית (מאזור שהיה פתוח ונגיש). לדבריהם, רוב הפריצות נעשו בזמן שבני המשפחה היו בבית, כך שסגירת החורף הייתה פתוחה וגם דלת הבית שהייתה בתוכה. באחת הפעמים, אחד מיושבי הבית שם לב לנוכחותם של הפורצים והוא רדף אחריהם ותפס אותם ביציאה מסגירת החורף שהקשתה עליהם לצאת מהבית.

 

  1. המשפחות שפרצו להם לבית מאזור אחר

חלק מהמשפחות ציינו שהפורצים לא נכנסו דרך המיקום שבו הייתה סגירת החורף, אלא הם הלכו אל החלק האחורי של הבית ונכנסו דרך חלונות גדולים וגבוהים. חשוב לנו לציין שמדובר בחלונות גבוהים שיש לטפס אליהם עם סולם, כך שמדובר בפורצים עם כוח רצון ויכולות שאנחנו באמת לא יודעים להסביר מהן.

 

התשובה המשנית שקיבלנו הייתה – כן, בערך

חלק מהמשפחות לא נתנו לנו תשובה ברורה. הם אמרו שהם סבלו בעבר מפריצות. לדבריהם, מאז שיש להם סגירת חורף הם לא צריכים להתמודד עם פריצות יותר. ציינו בכותרת לעיל את המילה "בערך" בגלל שאותן משפחות לא יכלו לציין בפנינו ב-100% שהעובדה שהייתה להם סגירת חורף היא זו שמנעה מהפורצים להיכנס. אנחנו חושבים שראוי לציין כי חלק מהמשפחות שענו לנו את התשובה הזו ציינו שיש להם סגירת חורף שמובנית על פרגולה מעץ. אנחנו לא יודעים אם הנוכחות המסיבית של הפרגולה היא זו שמנעה מהפורצים להיכנס, אבל אנחנו סבורים שהתחושה החמימה של הסגירה ומסגרת העץ עשויה לגרום לפורצים לחפש דרך אחרת (ויכול להיות שהם לא תמיד מוצאים דרך כזו ובוחרים להמשיך הלאה).

 

מה למדנו בעצם על סגירת חורף והעמידות שלה בפני פורצים?

אפשר לסכם ולומר שאין לנו מסקנה רשמית בנוגע לסגירת חורף והעמידות שלה בפני פורצים בארץ. במקרים מסוימים, היא לא הגנה על יושבי הבית ובמקרים אחרים היא כנראה כן הגנה עליהם, אבל אין לכך הוכחה רשמית. מה שחשוב בכל הנוגע לסגירת החורף זו העובדה שהיא מגינה על הבית מפני גשמים ותנאי מזג אוויר שונים.

 

מרפסת

גנב
מה היה לנו עד עכשיו?