האם עסק מצליח חייב לנהל תזרים מזומנים

ניהול עסק זה לא משחק ילדים. הדבר דורש ידע מעמיק בתחומים שונים, התמודדות עם ספקים, לקוחות, עובדים והרשימה עוד ארוכה. במסגרת המדריכים שאנו כותבים בנוגע לניהול עסק מצליח, בחרנו הפעם להתמקד בבירור אודות ניהול של תזרים מזומנים. הישארו אתנו ותגלו במדריך הנוכחי האם עסק מצליח חייב לנהל תזרים מזומנים או שאפשר לוותר עליו.

 

בואו נתחיל רגע מההתחלה – מה זה בכלל תזרים מזומנים?

תזרים מזומנים זה בעצם כל הכסף שנכנס אל העסק. ניתן לומר כי אפשר לחלק את תזרים המזומנים ל – 2:

  • תזרים מזומנים חד חודשי קבוע
  • תזרים מזומנים משתנה

הכוונה בעצם, שיש עסקים שיש להם תזרים מזומנים חודשי, כזה שהם בעצם מקבלים את הכסף מידי חודש, בתאריך קבוע. לעומת זאת, יש עסקים שיש להם תזרים מזומנים משתנה. מדובר לא פעם בבעלי חנויות, משרדים של עורכי דין וכו'. עסקים מסוג זה מקבלים לא פעם מזומנים מלקחות שונים בזמנים משתנים.

 

האם העסקים הללו חייבים לנהל תזרים מזומנים?

בהחלט. כל אחד מבעלי העסקים שתוארו לעיל צריך שיהיה לו תזרים מזומנים באקסל. תדמיינו רגע, בעל עסק למשרד עורכי דין למשל. מידי יום מגיעים אליו לקוחות, חלקם קבועים וחלקם מזדמנים לצורך קבלת שירותים שונים. יש מי שמקבלים ליווי ארוך טווח לתביעה שהם מגישים, יש מי שרק מגיעים לחתום על צוואה או ייפוי כוח. כך שבעצם,  אם מסתכלים על התמונה המלאה, יש להם הכנסות משתנות מידי יום. הם צריכים שיהיה להם מעקב אחר ההכנסות הללו.

 

למה חשוב לכל בעלי העסקים לנהל תזרים מזומנים?

חשוב מאוד לנהל תזרים מזומנים בטבלת אקסל כדי שניתן יהיה לראות את התמונה המלאה בסוף החודש ובכל רגע נתון אחר. כך ניתן למשל, לראות אם יש תקופה מסוימת שבה יש ירידה חדה בהכנסות של העסק ולבצע הליכים שיאפשרו להביא לשינוי, כמו למשל:

  • פרסום ושיווק העסק
  • הצעת הנחות ללקוחות קבועים במידה ומתאפשר
  • העלאת המחיר הנוכחי ועוד

 

ניהול תזרים מזומנים מאפשר להיות בטוחים

ניהול תזרים מזומנים מאפשר לכל בעל עסק לדעת בדיוק, בכל רגע נתון ובכל מקום שהוא, מה המצב של העסק שלו. אם בעל העסק ישתמש בטבלת אקסל וישים אותה על ענן, הוא יוכל לראות מכל מקום את ההכנסות שלו החודש, לפני שנה ויותר ובעצם לעשות כל מה שצריך כדי להביא את העסק שלו למקום טוב ומניב יותר.

 

כמה מילים לפני סיום

עד כאן המדריך שעסק הפעם בבירור מעמיק אודות בירור בנוגע לניהול תזרים מזומנים בקרב עסקים מצליחים. אנו שמחים שלקחתם חלק בהליך ומאמינים שקיבלתם את המידע הדרוש לכם. אתם מוזמנים לעקוב אחרינו, שכן, במדריך הבא נעסוק בנושא אחר בנוגע לעסקים מצליחים ונבחן איך אפשר להפוך אותם למצליחים יותר. בהצלחה בהמשך ולהתראות.

שטרות של דולרים

 

מחשבון וזכוכית מגדלת
מה היה לנו עד עכשיו?