האם צריך להחליף מנעול בעת הובלת דירה?

ישנם לא מעט אלמנטים הכרוכים במעבר דירה, כאשר רובם מעייפים, עמוסים ומאד מבלבלים.

בין כל הרעש והבלגן אנו שוכחים לקחת בחשבון דברים חשובים אשר יכולים להיות מאד קריטיים, בעיקר תוך כדיי התהליך.

סביר כי בזמן מעבר דירה אנו דואגים לדברים כגון, מציאת ארגזים, תיאום טכנאים, העברת רהיטים גדולים, ובעיקר טרטורים בלתי פסוקים בין דירה לדירה כמעט כל יום בשבוע. משמע כי סביר שקשה לנו קצת להתרכז על הדברים הקטנים כמו ספירת מלאי של כל הדברים שלנו, מנויים שצריך לבטל, כסף שיורד סתם, וכמובן מי נכנס ויוצא מהבית החדש שלנו.

 

מה היתרון בהחלפת מנעול?

במידה ואנו עוברים אל דירה חדשה, בעיקר אם היא יד שניה, לא נוכל לדעת באמת אצל מי היו קודם המפתחות טרם נמסרו לנו ובעיקר למי עוד יש את אותו המפתח בדיוק.

עכשיו בטח תחשבו "נו מי כבר יכול להיכנס", והתשובה תהיה לצערנו כל אחד. לעיתים תוכלו להיות מופתעים מהדייר הקודם שמגיע לקחת משהו שהוא "שכח" ואז הוא פשוט נכנס, או מבעל הדירה שמגיע בהפתעה כי רוצה לראות שהכול בסדר, אבל בכלל לא טרח לבקש רשות להיכנס לביתכם.

כמובן נוסף על כל אלה ישנם המקרים הקיצוניים יותר בהם המפתח בדרך כזו או אחרת הגיע לידיים לא טובות ואז נגנב רכוש מתוך הדירה. אמנם זה נשמע לא סביר אך לצערנו זה אכן קורה.

 

באיזה שלב צריך להחליף מנעול?

במידה ואתם גרם במרכז, אזור שהוא הרבה יותר המוני ומאוכלס, וכבר שכרתם חברת הובלות דירה במרכז אז מומלץ לבצע החלפת מנעול כבר מהרגע שקיבלתם את המפתחות ומהרגע שחברת ההובלות הזו התחילה להעביר. כמובן שתוכלו לבצע את ההחלפה גם בסוף, אבל כך לא תוכלו למנוע בתקופת ההובלה פריצה או כניסה של זרים.

 

מה עוד חשוב לדעת בעת הובלה?

ישנם לא מעט דברים נוספים שלא כדאי לשכוח. ביניהם כמובן הצורך לסגור מראש חברת הובלות דירה בתל אביב או במרכז בהתאם לתאריך המעבר שלנו. ביחס לתאריך זה עלינו להתארגן בזמן על קרטונים ואריזה נוחה וזריזה.

בנוסף, אל לנו לחשוב רק על התשלומים החדשים שיש בדירה החדשה, אבל חשוב לזכור לבטל תשלומים קטנים וגדולים בדירה הישנה. לדוגמא, נרצה לבטל הוראות קבע ולדאוג לעדכן את הכתובת החדשה בכל ארגון לו אנו משלמים, כמו חברות המים, החשמל וכמובן הטלוויזיה.

 

לסיכום

מעבר דירה הוא הליך שאינו פשוט. עלינו לדאוג להרבה מאד דברים, קטנים וגדולים בטווח זמן מאד קצר, אפילו אם לקחנו לנו תקופה ארוכה לעבור. חשוב לוודא ששכרנו מספיק זמן מראש חברת הובלות מקצועית באזור בו אנו גרים, ביטלנו חשבונות ישנים, אך בעיקר שהחלפנו מנעול בדירה החדשה ממש בתחילת מעבר הדירה.

מפתחות

 

קרטונים
מה היה לנו עד עכשיו?