5 הדברים שצריך לדעת כשמחפשים חשמלאי

עידן האינטרנט גרם להמון עוולות בשלל תחומים, אבל עוולות וחשמלאים לא מקצועיים שמגיעים אליכם הביתה יכולים לסכן את החיים שלכם ושל בני משפחתכם. אז בפעם הבאה שאתם נכנסים לגוגל מקלידים "חשמלאי" ובוחרים את הראשון שזמין באותו הרגע, תזכרו את המילים הבאות:

 

חשמלאים לא מקצועיים = סכנת חיים

ואנחנו לא כותבים את זה סתם בשביל להפחיד, הנה כמה דוגמאות לאיך חיסכון בכסף או חוסר ידע יכול לסכן את חייכם כשמדובר בחשמלאי חאפר:

חיבור לא נכון של הארקה- אם יש לכם קצר בבית זרם החשמל אמור לחשמל את מי שנמצא בסביבה, מה גם שגוף האדם הוא חומר מוליך חשמל. תפקידו של חיבור הארקה הוא לוודא שזרם החשמל יעבור דרך האדמה ולא דרך החיים בבית. במקרה של חיבור לא נכון ומקצועי אתם נתונים לסכנת חיים. בטח ילדים שגופם קטן ומעורר פחות התנגדות.

שימוש בחוטים לא מתאימים- שימוש בחוטים לא נכונים עלול לגרום למצב שבו הזרם שיעבור בחוטים יהיה גבוה יותר מהיעוד שלכם וכתוצאה מכך הם ישרפו.

חיבורים רופפים- חיבורים רופפים במערכות החשמל יכולים להביא להתחממות של אותו אזור רופף ומשם גם לפריצה של שריפה. חיבורים רופפים הם סכנה ממשית בכל רגע נתון בבית.

כשיש לכם תקלות בבית, בבקשה, לפנות רק לאיש מקצוע כמו חשמלאי מוסמך מומלץ ומקצועי שיתעסק במערכת החשמל של הבית שלכם.

 

האם לכל דבר שקשור בחשמל צריך להזמין חשמלאי?

למרות האזהרות הרבות שהעלנו כאן כמובן שיש מספר דברים שאתם יכולים לעשות לבד בעצמכם בבית. אבל, לפני שאתם יוצאים לבצע כל פעולה שהיא, גם אם מדובר רק בהחלפת נורה, כבו את המפסק הראשי בלוח החשמל.

 

התקלה הנפוצה ביותר שניתן לפתור בבית בעצמכם – עומס יתר

עומס יתר נגרם כתוצאה של הפעלת מספר מכשירי חשמל שצורכים המון אנרגיה (דוד חשמלי, מזגן, רדיטור, פן, מכונת כביסה וכו') בו זמנית ונוצר עומס יתר על מערכת החשמל. העומס גורם למפסק\ פיוז לקפוץ ומכאן גם להפסקת חשמל בבית.
עומס ספציפי יכול לקרות גם כאשר מחברים לשקע אחד באמצעות מפצל מספר רב מידי של מכשירי חשמל.

הפתרון הוא לכבות חלק מהמכשירים ואז להרים את המפסק בלוח החשמל בחזרה. אם המפסק ממשיך לקפוץ כנראה שהבעיה היא לא עומס יתר ואחד מהמכשירים מקצר. מכשיר כזה מהווה סכנה ולכן עליכם להוציאו מהשקע ולשלוח אותו לבעל מקצוע לבדיקה ותיקון.

 

עוד פעולה שאתם יכולים לעשות בעצמכם בבית ולחסוך בכסף:

בדיקת תקינות מפסק הפחת. מפעם לפעם יש לבדוק את מפסק הפחת שתפקידו להציל את חיינו בשעת התחשמלות. כאשר המפסק מזהה סטייה גבוה של צריכת החשמל בבית הוא מנתק את הספקת החשמל באופן מידי. את הבדיקה ניתן לעשות באמצעות לחיצה על כפתור בצידו של המפסק.

 

עבודות חשמל – לחשמלאים

אנחנו מקווים שאחרי המאמר הבא אתם תזמינו רק בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים. שהחשיבות של חיבורי חשמל ותקינותה של מערכת החשמל בבית שלכם היא מעל הכל.

לוח חשמל

 

בעל מקצוע
מה היה לנו עד עכשיו?