המחשב נייד לא נטען? 3 פעולות שניתן לעשות

הרגע המבאס הזה שאתם עובדים על המחשב הנייד, או מתכננים להדליק אותו ונתקלים בבעיה בטעינת הנייד. לעיתים מדובר בתקלה במטען ולעיתים מדובר בבעיה בסוללת המחשב ולכן חשוב לדעת לאבחן איפה מקור הבעיה. בשלב הזה אתם בוודאי כבר תרימו את הטלפון לטכנאי המחשב, אבל לפני כן, בואו נראה מהן הפעולות שאתם יכולים לעשות בעצמכם.

 

סוללת המחשב

ראשית כל, נחבר את המחשב הנייד לחשמל ונוודא כי הסוללה אכן נמצאת במקום המיועד לה ושאין בעיה במיקום שלה. כיום, אורך של סוללת מחשב עומד על שנתיים – שלוש ולכן אם הסוללה שלכם עברה את משך הזמן הזה, סביר להניח שיש צורך בהחלפת הסוללה ושהיא מקור הבעיה של הטענת המחשב.

בזמן שהמחשב עוד מחובר לחשמל, נוציא את הסוללה, אם המחשב הנייד ימשיך לפעול, נדע שהבעיה אינה בסוללה. אך אם הוא לא עובד יש סיכוי גבוה כי צריך לרכוש סוללה חדשה למחשב. אם הנכם בעלי סוללה פנימית, ישנם מספר הדרכות אינטרנטיות כיצד להוציא אותם, אך אם אתם מסתבכים יותר מדי עדיף לפנות למעבדת תיקונים מקצועית.

ישנם מעבדות הפזורות בכל הארץ, ובנוסף גם טכנאים פרטיים – טכנאי מחשבים ברמת גן, תל אביב, הרצליה ובכל אזור המרכז.

 

נורות

עלינו לבדוק שנורת החיווי דולקת, נורה שנמצאת במרבית המחשבים הניידים. נורה שמצביעה לנו על טעינה תקינה של המחשב, במידה והנורה כבויה ייתכן כי המטען תקול ויש להחליפו או שלא חיברנו אותו כמו שצריך לחשמל. בשלב זה נוודא שהמטען מחובר כמו שצריך לשקע הטעינה, במידה וכן נסו להשתמש בכבל טעינה אחר כדי לבדוק אם הבעיה היא בכבל הספציפי שלכם.

חשוב לציין כי זהו תרחיש פחות נפוץ, אך מחשב נייד זהו כלי עדין וישנם מחשבים שמגיבים אך ורק למטענים מקוריים, כך שאם רכשתם מטען מקביל במטרה לחסוך כסף – ניקח בחשבון שאולי זוהי סיבת התקלה.

 

שקע הטעינה

אחת הבעיות המרכזיות והשכיחות ביותר בטעינת המחשב הנייד היא – שקע טעינה לקוי. המחשב הנייד, מין הסתם, מתנייד ממקום למקום. ולעיתים, הוא אינו מאובזר עם כיסוי מתאים, תופעה שגורמת לו להיות חשוף הרבה פעמים למגוון פגיעות – משריטות וסדקים במסך ועד לפגיעה בשקע הטעינה.

שקע הטעינה של המחשב הנייד עדין מאוד, ומספיק חדירת חול, אבק, לכלוך, או פגיעה בצורתו בכדי שהוא יפסיק לעבוד או ישבר וישבש את מהלך הטעינה של המכשיר. ניתן להסתכל על השקע ולראות אם אתם מזהים אצלו משהו לא תקין כמו שבר או לכלוך, במידה והשקע מלוכלך יש אפשרות לנקות אותו אך אם הוא תקול לגמרי מומלץ לפנות למעבדת מחשבים מקצועית שתאבחן את הבעיה ותתקן אותו.

 

סיכום

מחשב שלא נטען זהו אכן מצב מבאס ולא נעים, אבל אל דאגה! אבחון מוקדם של הבעיה יתרום לכם בתיקון המחשב, ולא תמיד יש צורך לרוץ למעבדה. לעיתים זהו עניין שאפשר לפתור בעצמנו ולכן נפעל לפי הפעולות שהוזכרו במאמר, כמובן שבמקרים שבהם אין מה לעשות נדאג לפנות למעבדת תיקונים מקצועית שתדע לאבחן את הבעיה.

המחשב נייד לא נטען? 3 פעולות שניתן לעשות

המחשב נייד לא נטען? 3 פעולות שניתן לעשות
מה היה לנו עד עכשיו?