הפנים של הבית: איך בוחרים בית מזוזה?

מזוזה היא אחד הדברים המשמעותיים שמייחדים את דת היהדות ובתים של יהודים. כאשר ברוב הבתים ניתן למצוא מזוזה בכניסה לבית לפחות ויותר מכך מזוזה אחת בכל כניסה לחדר. בית המזוזה הוא מה שבתוכו נמצא קלף שהוא בעצם הדבר הקדוש וחלק מהמצווה. בתי מזוזות יכולים להיות מעוצבים בצורות שונות, כאשר המבחר הוא רב. רוצים לדעת איך לבחור בית מזוזה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מזוזה בכל בית

כחלק מהמסורת היהודית נמצאת מזוזה בכל בית בישראל. בית המזוזה כולל בתוכו את הקלף עם מילות הקודש. ניתן לשים מזוזה בכניסה לכל בית וכן, בחדרים השונים. לפי המצווה צריך לקבוע מזוזה בכל בית יהודי, הן בכניסה הראשית של הבת והן בכל פתח של חדר הנמצא בבית. הקלף עצמו מכיל פסוקים קדושים שונים ויש לבדוק שהוא תקין הן מבחינת כתיבת הפסוקים בו והן מבחינת הקלף עצמו שהוא נמצא ללא שום פגם.

בית מזוזה

בית מזוזה מעוצב

לרוב מה שנהוג הוא לשים בית מזוזה מעוצב לכניסה לבית ובשאר החדרים לשים בתי מזוזות תואמים ויחסית פשוטים יותר. כאשר ניתן לבחור בית מזוזה משלל של אופציות ועיצובים שונים ומגוונים. כיוון ויש הרבה אופציות חשוב לדעת איך לבחור בית מזוזה לכניסה לבית. כאשר אנחנו ממליצים קודם כל לחשוב על תקציב שאתם רוצים להשקיע בכך, בתי מזוזה לא יקרים מאד אמנם, אך גם לא דבר זול במיוחד. יש בתי מזוזות שיכולים להגיע למחיר של 700 ₪ לדוגמא.

שנית, חשבו האם הייתם רוצים בית מזוזה צבעוני או סולידי יותר בצבע שמנת, לבן, שחור או עץ. כיום, ניתן למצוא בתי מזוזות עם כיתובים שונים כמו האות ש, מילה מיוחדת כמו למשל "ואהבת" ועוד. תוכלו להחליט מה לחרוט על בית המזוזה שתקנו.

בית מזוזה

איפה שמים את המזוזה?

לפי ההלכה יש להקפיד לשים את המזוזה בדיוק איפה שצריך. המיקום של המזוזה הוא בצד ימין של המשקוף בכל כניסה של חדר, זאת בשל העובדה כי לפי ההלכה האדם צריך להיכנס לבית שלו ברגל ימין ולכן המזוזה גם נקבעת בצד ימין. הצד נקבע לפי פתח הכניסה, כלומר מכיוון הכניסה קובעים את המזוזה בצד ימין שלה. מי שיכולים לקבוע את המזוזה הם כל המגיעים לגיל מצוות, בנות בגיל 12 ובנים בגיל 13.

 

בסיכומו של דבר

מזוזה היא חלק בלתי נפרד מרוב הבתים בישראל. כאשר היא חלק מהמצוות בדת היהדות. אנשים נוהגים לתקוע מזוזה בכניסה לבית ולעיתים גם בכל החדרים. הקלף נמצא בתוך בית מזוזה שיכול להיות מעוצב בשלל אופציות. כאשר כדאי לחשוב על הצבע של בית המזוזה, האם תרצו שיחרט על גביה כיתוב מסוים, מה התקציב שלכם לקנייה שלה ועוד. חשוב להקפיד לתקוע את המזוזה בדיוק לפי ההלכה והמצווה עצמה.

בית מזוזה

בית מזוזה
מה היה לנו עד עכשיו?