השרברב רנטגן: כך מאתרים נזילות בצורה מקצועית

נזילת מים יכולה להיות אחת התקלות הכי מעצבנות בבית שלנו. קודם כל, הנזילה עולה לנו כסף בכל רגע, מכיוון שמונה המים שלנו ממשיך לדפוק וחשבון המים שלנו גדל. אבל הבעיה הרצינית יותר היא הנזק ארוך הטווח שנוצר לצנרת ולקירות שמתמלאים במים ויכולים להיפגע באופן קשה.

ועוד לא דיברנו בכלל על הירידה בלחץ המים בברזים שבבית. מסיבה זו אנו ממליצים לכם בחום רב להזמין איש מקצוע ברגע שיש לכם חשד כלשהו לנזילת מים. איך הוא מאתר את מקור הנזילה? המשיכו לקרוא ותגלו!

 

איך נגלה שיש לנו נזילה בבית?

קודם כל אנו מאוד ממליצים לכם לעקוב אחר חשבון המים שלכם. באופן כללי, חשוב לדעת ולהיות מחוברים לחשבונות שלכם, אבל אם אתם מזהים פתאום קפיצה חריגה בחשבון המים, יכול מאוד להיות שמדובר על נזילה שגורמת לחשבון לתפוח.

כדי לוודא את זה באופן סופי סגרו את כל הברזים בבית ואת השיבר הראשי שלכם. אם המונה של המים ממשיך לעלות, ככל הנראה יש לכם נזילה סמויה בצנרת המים, וזה בדיוק הזמן להזעיק מומחה לאיתור נזילות מים.

נזילה בבית

כיצד מאתרים נזילות מים באופן מקצועי?

אם בעבר איש המקצוע שלנו היה צריך המון ניסיון ולא מעט מזל כדי למצוא את מקור הנזילה במהירות, ולעתים היינו צריכים גם לשבור או לפרק חלקים מהקיר כדי לחשוף את הצנרת, העולם היום התקדם באופן משמעותי. אנו הולכים לספר לכם כאן על שתיים מהדרכים המתקדמות והיעילות ביותר לגילוי נזילות נסתרות.

 

הדרך הראשונה – שימוש בגז

בשיטה הזו, שבה משתמשים בעיקר לאיתור נזילות מחוץ לבית – בחצר או בגינה, מרוקנים קודם כל את הצנרת ממים. בשלב הבא מזרימים לתוכה גז חנקן ומניחים לו להתפשט במערכת. איש המקצוע יכול לזהות בעזרת חיישן מיוחד היכן יש דליפה של הגז מהצנרת, וכך בעצם לזהות את מקור הנזילה והבעיה בצנרת ולטפל בו באופן ממוקד.

באמצעות גז

הדרך השנייה – שימוש במצלמה תרמית

בשיטה הזו עושים שימוש במצלמה תרמית שעובדת על גלי אינפרה אדום. מצלמה תרמית היא מצלמה שמסוגלת לחוש בהבדלי טמפרטורות בין נקודות שונות בבית. לאחר שפותחים את הצנרת על מים חמים המצלמה יכולה לזהות היכן יש נקודה שבה החום 'דולף' מהצינור ומתמקד במקום אחד במקום להמשיך הלאה. אופציה נוספת היא לחפש אחר מקום שבו יש רטיבות וריכוז גדול יחסית של מים שיוצר קור ביחס לשאר הסביבה.

 

סיכום

כל התחום של איתור נזילות סמויות בצנרת המים עבר בשנים האחרונות מהפכה אדירה. כבר אין צורך להרוס ולפרק קטעים גדולים מהקיר ולחשוף מטרים רבים מצינורות המים כדי לעלות על מקור הנזילה. היום, בעזרת אמצעים משוכללים ומתקדמים אפשר למצוא במהירות וביעילות את מקור הנזילה, ולטפל בבעיה באופן ממוקד ומהיר. פשוט קראו לאיש מקצוע והוא ידאג לשאר.

אינסטלטור רנטגן

אינסטלטור רנטגן
מה היה לנו עד עכשיו?