דו"ח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה

מקרים רבים של עבירות תעבורה יגיעו לכדי דו"ח המהווה זימון לבית המשפט לתעבורה. מקרים אלה יהיו לרוב עבירות חמורות אשר אין בסמכות השוטר שנתן את הדו"ח לקבוע את העונש ויש צורך להגיע לבית המשפט. למקרים אלה ישנם יתרונות וכן חסרונות רבים וחשוב להתנהל נכון. אז מה עושים כאשר מקבלים דו"ח שהוא זימון לבית המשפט? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מהו דו"ח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה?

דו"ח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה הינו דו"ח אשר בו טרם נקבעה האשמה וכן טרם נקבע העונש לאותה עבירה. מדובר במעין הגשת כתב אישום לבית המשפט לתעבורה, כך שידון בעבירה שבוצעה ויקבע האם הנהג אשם בביצוע העבירה ואם כן מה יהיה עונשו. למידע נוסף על דו"חות תעבורה, זימונים לבית משפט לתעבורה ועוד, מומלץ לפנות לאתר – https://uliel.co.il.

 

מתי יינתן דו"ח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה?

דו"ח מסוג זה יינתן בעיקר במקרים בהם עבירת התעבורה שבוצעה הינה חמורה וכי אין בסמכות השוטר שנתן את הדוח לקבוע הרשעה על העבירה וכן לקבוע את גובה עונשה. כמו כן, יתכן מצב שבו נהג המבצע עבירה ומקבל דוח יבקש להמיר את הדוח לזימון לבית המשפט כך שידון בעניינו, וגם אז הדוח יהיה דוח זימון לבית משפט לתעבורה.

 

מה היתרון בדו"ח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה?

היתרון המרכזי של דוח שהוא זימון לבית המשפט לתעבורה הוא שהנושא ידון בבית המשפט וכי טרם נקבעה החלטה בדבר העונש המוטל על הנה ובדבר אשמתו בביצוע העבירה. במקרה שכזה, יכול הנהג להציג את הטיעונים מצידו בפני שופט אשר בסמכותו לבטל את הדוח, וכן להציג נסיבות מקלות על מנת להקל את עונשו.

 

מה החיסרון בדו"ח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה?

החיסרון בדוח שכזה הוא שראשית אם ניתן באופן מידי הרי שמדובר בעבירה חמורה שבוצעה. כמו כן, כל הגעה לבית המשפט תצריך מהנהג סיוע מעורך דין שתעלה כסף, וכן תהיה כרוכה בתשלום אגרת משפט והוצאות משפטיות נוספות.

 

האם צריך עורך דין במקרה שכזה?

בכל מצב של קבלת דוח מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה, ובמיוחד כאשר מדובר בדוח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה. במצב שכזה כדאי שלנהג יהיה עורך דין שייצג אותו מול בית המשפט, שהרי ייצוג בבית המשפט לתעבורה מצריך הבנה בדיני תעבורה. ייצוג באופן שאינו מקצועי עלול להוביל להרשעה ולענישה מחמירה.

 

כך תתמודדו עם דו"ח שהוא זימון לבית משפט לתעבורה

דוח שהוא זימון לבית משפט הינו דוח אשר דבר ביצוע העבירה על ידי הנהג וכן העונש לכך טרם נקבע. במצב שכזה יכול הנהג להציג בפני השופט ראיות לחפותו או נסיבות מקלות לענישה. מומלץ להיעזר בעורך דין.

בית משפט לתעבורה

בית משפט לתעבורה
מה היה לנו עד עכשיו?