3 טיפים חשובים לתכנון בית חכם

זה ידוע שבית חכם הוא מוצר חובה. עד לא מזמן, היה נהוג לחשוב שבית חכם זו פריווילגיה שמותאמת לעשירים בלבד.

אך ככל שהטכנולוגיה התקדמה, המחירים של הבית החכם התמתנו ולאט לאט התאימו עצמם לבתי אב רבים בארץ.

אז מה חשוב לדעת אודות תכנון בית חכם ואילו טיפים אתם חייבים ליישם לפני שאתם מתחילים בהליך? כל זאת ועוד יפורט בשורות הבאות.

 

רקע אודות בית חכם

רגע לפני שנתחיל בהסברים על הבית החכם, חשוב להסביר עבור מי מכם שעדיין לא יודעים ב-100% מה זה בעצם אומר. בית חכם הוא בית שעובד על בקר שמפעיל את כל המערכות החשמליות שקיימות בבית שלכם. מדובר בעצם במערכת שמותאמת אישית לכם (או לכל משתמש אחר) ואפשר להגדיר לה מראש כל מיני פקודות קבועות שיפעילו באופן אוטומטי כל מיני מערכות. ניתן למשל לבצע את הפעולות הבאות באמצעות בית חכם:

  • הדלקה מרחוק של מזגן לפני הגעתכם אל הבית
  • הדלקה של דוד בשעות קבועות
  • הפעלה של מכונת כביסה ועוד

חשוב כמובן לציין שכל הפעולות הללו מתבצעות מרחוק על ידיכם באמצעות אפליקציה ייחודית.

 

טיפ מספר 1– תכירו את שלושת המערכות החשובות ביותר

אם אינכם מכירים עדיין את 3 המערכות החשובות ביותר, אלו שמשפיעות על אופן ההתקנה של המערכת, אתם חייבים להכיר אותם לפני שאתם מתחילים בהליך. מדובר במערכות הבאות:

  1. מערכת קווית, כזו שמתבססת על קווי תקשורת נפרדים
  2. מערכת קווית שמתבססת על קו חשמל
  3. מערכת אלחוטית

לכל מערכת יש יתרונות וחסרונות, כך שחשוב שתכירו את האפשרויות הללו מכיוון שתצטרכו לבחור אחת מהן בהמשך.

 

טיפ מספר 2 – תבנו את התקציב שלכם מראש

כמו כל הליך בחיים שצפוי לעלות לכם כסף, גם כאן, בעת תכנון של בית חכם, אתם צריכים שיהיה לכם תקציב מתוכנן מראש. לכן, כדאי שתבנו מראש תקציב. תחילה, תבחרו את סוג הבית החכם המתאים לכם (כלומר, בית חכם קווי או אלחוטי) ומיד לאחר מכן, צאו לקבל הצעות מחיר ראשוניות מטעם חברות שונות.

 

טיפ מספר 3 – תערכו תיאום ציפיות עם המתקין

כעת, לאחר שבחרתם את המערכת המתאימה אתם צריכים למסור למתקין את תכנית החשמל של הבית. המתקין יבדוק את לוח החשמל ואת התשתית (בשלב זה, תוכלו להחליט יחד איתו על המערכת המתאימה ביותר, כך שטוב שתדעו מראש את הפרטים אודות המערכות). בשלב זה, חשוב שתערכו תיאום ציפיות עם המתקין כדי שתוכלו לדעת על אילו מערכות חשמליות הבית החכם שלכם ישלוט.

 

סיכום

כעת אתם יודעים מהם 3 הטיפים החשובים ביותר לתכנון של בית חכם. זכרו! יישום של הטיפים הללו צפוי להביא אתכם לבחירה נבונה של מערכת לבית חכם ולהוצאה כלכלית מחושבת. מאחלים לכם שתבחרו נכון ותיהנו מהבית החכם החדש שלכם.

שירות דיגיטלי

 

טלפון
מה היה לנו עד עכשיו?