הטכניקות האמנותיות המשמשות קוסמים ומנטליסטים

אומני חושים, קוסמים ומנטליסטים מוזכרים בדרך כלל בנשימה אחת. כל אותם אומנים מתמחים בכך שהם מציגים מול העיניים שלנו מעשים שלא בהכרח יש לנו דרך להסביר. למרות זאת, יש הבדל בין כל סוגי האומנים הללו, בעיקר כאשר מסתכלים על הכלים שבהם הם משתמשים כדי לבצע את אותן פעולות. כאן נספר לכם על הטכניקות האמנותיות שיש להם.

 

מה בין קוסם למנטליסט

עוד לפני שנדבר על הדרך שבה מייצר אמן חושים הופעה על חושית, חשוב להבין מה בדיוק ההבדל בינו לבין קוסם. הקוסם לא בהכרח מחזיק בכישרון מיוחד אלא פשוט בכלים וטכניקות. לא במקרה הקוסם מבצע הכנות שונות טרם ההופעה שלו, כיון שבלעדיהן הוא לא יוכל לבצע את כל מה שהוא הלך להציג לנו. לעומת זאת, מנטליסט כמעט ולא מתכונן לפני ההופעה כיון שאין לו כלים מיוחדים.

 

שפת גוף

הכלי הראשון שיש בידיו של המנטליסט הוא ניתוח של שפת גוף. שפת הגוף היא משהו שכולם מכירים, ובלי שאנחנו שמים לב היא מאפשרת לנו לנתח הרבה מאוד סיטואציות. עם זאת, אצל רובנו היא נשארת במקום די שטחי ואנחנו לא מנסים לפענח באמצעות שפת גוף דברים נסתרים. כל זה שונה כאשר מדברים על מנטליסטים.

שפת הגוף היא אחד הכלים הכי בסיסיים בארגז הכלים שלהם. במהלך ההופעה של המנטליסט תופתעו לגלות עד כמה שפת הגוף שלכם יכולה ללמד על מה שנמצא אצלכם בתודעה. המנטליסט יחשוף פרטים שלא חשבתם שאפשר לגלות עליכם, כאשר את כל זה הוא יעשה רק באמצעות שפת גוף.

 

אינטואיציה

עוד כלי שיש למנטליסט אבל אצל קוסמים לא ניתן להזכיר אותו הוא אינטואיציה. אינטואיציה היא הדרך שלנו לקבל החלטות כאשר אין לנו נתונים ברורים שיכולים לעזור לנו להכריע איזו החלטה היא הנכונה יותר. לכל אחד מאיתנו יש מקרים בהם האינטואיציה הטעתה אותו וגם כאלה שבהם הוא הובילה אותו לקבל החלטה נכונה.

אצל המנטליסט האינטואיציה עוזרת ברוב המקרים להגיע אל האמת. הסיבה לכך היא שהמנטליסט מחזיק ביכולת לאלף את האינטואיציה שלו ולגרום לה להיות כזו שלא מוטה כמו אצל רוב האנשים.

 

הכלים של הקוסם

שני הכלים המרכזיים של הקוסם הם זריזות ידיים והכנות עוד לפני ההופעה. זריזות הידיים מאפשרת לקוסם לבצע מעשים בצורה כל כך מהירה כך שלא ניתן לשים לב להתרחשות שלהם. בנוסף, הקוסם מבצע לפני ההופעה הכנות עם כלים מיוחדים שמאפשרות לו להסתיר את האמת.

 

לסיכום

קוסמים ומנטליסטים משתמשים בטכניקות שונות כדי להציג ביצועים מרשימים במהלך ההופעות שלהם. למרות שבמבט ראשון הטכניקות הללו יכולות להיראות לנו זהות, חשוב להבין שיש הבדל תהומי ביניהן. הקוסם מבצע הכנות לפני ההופעה ומחזיק בכלים מיוחדים שמאפשרים לו לבצע את אותן פעולות. המנטליסט לעומת זאת לא משתמש בכלים שלא גלויים לנגד עיניכם.

קוסמים ומנטליסטים

הטכניקות האמנותיות המשמשות קוסמים ומנטליסטים
מה היה לנו עד עכשיו?