טעויות נפוצות בהתקנת צנרת

מערכת הצנרת בבית, מורכבת בגדול משני חלקים- כניסת מים, וביוב.

לרוב כניסת המים תתבצע ע"י צינור ראשי שמגיע מפתח הדירה במקרה ומדובר בדירה בבניין קומות, ובמקרה של בית פרטי -מחצר הבית או מהרחוב ישירות.

מערכת הביוב עם זאת תצא מחוץ לקירות הבניין ותרד כל הדרך עד למטה, תגיע לברכת ניקוז קטנה ומשם לביוב הראשי של הרחוב.

מערכת הצנרת היא יחסית פשוטה, אך דורשת תשומת לב בכמה וכמה נקודות שכדי להתייחס אליהן אם אתם מבצעים שיפוץ או כשקוראת תקלה.

בגדול, מהצינור הראשי מתפצלים צינורות למטבח, למקלחת, ולשירותים.

הם עוברים ממש מתחת לבלטות בדרך הקצרה ביותר, ועולים לתוך הקירות לכיור המטבח, לכיור השירותים, למקלחת, ולנקודות מים שונות כגון השקיה או

מכונת כביסה.

צינור אחד עולה לדוד השמש או לדוד החשמלי, וממנו הצינורות של המים החמים מגיעים למקלחת ולמטבח.

 

הטעויות הנפוצות

אחת הטעויות הכי נפוצות היא לתקן לבד צינור שהתפוצץ או להחליף לבד חלק קריטי במערכת. מערכת הצנרת עצמה בהרבה מקרים פשוטה, אך הגישה אליה היא בעייתית ומצריכה הבנה רבה בבניה ושיפוצים – הבנה בטיח, בבלוקים, בקורות של הבית, בגימורים ובחשמל. לדוגמא גילתם נזילה במקלחת – כדי להגיע אליה תצטרכו לפרק את הקרמיקה במקלחת, לחצוב בבטון, להימנע מלקרוע כבלי חשמל או ברזלים שנמצאים באזורים מסוימים בקירות הבית. במידה ועשיתם זאת, תצטרכו להחליף או לתקן את החלק בצינור, ולאחר מכן לשפץ מחדש ולבנות את הבטון והקרמיקה שהרסתם. ולכן לטעות זאת יכול להיות מחיר יקר – בזמנכם ובכספכם.

 

איך לבחור חברה להתקין?

הדרך הטובה ביותר היא לשמוע או לקבל המלצה ממכר או קרוב משפחה שביצע התקנה או שיפוץ דומים, או להסתכל בתיק עבודות או גלריה של חברת ההתקנות, ולראות האם העבודה היא לטעמכם. במידה וכן, ניתן לבקש הצעת מחיר בטלפון או בביקור בבית, ולהשוות עם חברות אחרות כמו חברת אינפרטק.

 

איך לבחור חברה לתיקון?

תיקון צנרת בדרך כלל יכלול גם תיקוני בטון, טיח, צבע, וגם קרמיקות וריצוף ברוב המקרים. ולכן חשוב שהקבלן המשפץ יבין ויהיה בעל ניסיון בכל הדברים האחרים לא פחות ממה שהוא מבין בצנרת. חשוב לסגור אתו גם פרטים על קבלני משנה שהוא מביא – לדוגמא אם הוא מביא רצף חיצוני, חשוב לסגור עם הקבלן הראשי את כל הפרטים, וגם לקיחת אחריות במידה והרצף לא ביצע את העבודה כמו שצריך. חשוב גם במקרים אלו לקבל המלצה מחבר או ממישהו אמין על הקבלן המשפץ, וראות עבודות שהוא עשה.

 

סיכום

לסיכום, עם זאת שמערכת הצנרת בבית יחסית פשוטה, הגישה אליה מאתגרת ומצריכה ידע נרחב בשיפוץ ובבניה בכלל. בחירת הקבלן המשפץ במקרה של תיקון, והקבלן המבצע או החברה במקרה של בניה מאפס, חשובה וצריכה להיעשות בשיקול דעת.

 

קו מים

צינורות
מה היה לנו עד עכשיו?
קבלן מקצועי
בעלי מקצוע
4 טיפים לבחירת קבלן מקצועי

לכולנו חשוב לדאוג לכך שהדירה שלנו תהיה נעימה וראויה למגורים. בהתאם לכך, אנחנו מבצעים מידי פעם שיפוצים כאלה ואחרים בדירתנו. בין אם מדובר בהליך שיפוץ

קרא עוד »