כולם עברו לרכב חשמלי? התקינו עמדת טעינה לרכבים חשמליים בבניין

לפני קבלת ההחלטה על התקנת עמדת טעינה לרכבים חשמליים בבניין, עליכם לבדוק כמה דברים חשובים אשר ישפיעו על המחיר ועל התהליך – קרקע וחשמל. במאמר הבא נפרט מה התהליך ע״פ החוק ומה התהליך ההתקנה בפועל.

 

התקנת עמדת טעינה משותפת לבניין

במידה ויש דיירים רבים בבניין שעברו לרכבים חשמליים התקנת עמדת טעינה בבניין היא אופציה טובה אך בהחלט מאתגרת. עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף בהחלט יכולה לחסוך זמן וכסף. התהליך לעמדת טעינה משותפת הוא ארוך ומורכב משיחות רבות עם וועד הבניין, עם הדיירים, חברת ניהול, אישורים ובירוקרטיה.

 

מה החוק אומר על התקנת עמדה משותפת

ע״פ חוק במדינת ישראל אם החניה רשומה על שמכם בטאבו אתם יכולים להתקין בה עמדת טעינה ללא אישור. במקרים רבים החניון הוא אזור משותף ואז צריך לבקש את אישור הדיירים על מנת להתקין עמדה. לכן, הדבר הראשון שיש לבדוק הוא של מי הקרקע, השלב השני הוא לבדוק את החשמל באזור ומה מצריכה התקנה של העמדה.

 

התהליך המקדים להתקנת עמדת טעינה משותפת

בשלב הראשון במידה והקרקע של החנייה היא רכוש משותף עליכם לקבל את אישור הדיירים האחרים על מנת להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי. השלב השני הוא לרכוש עמדה מחברה מקצועית. בשלב השלישי יגיע חשמלאי פרטי או מטעם החברה על מנת לערוך סיור ולתת הצעת מחיר להתקנה של העמדה. לאחר שקיבלתם הצעת מחיר אשר משתנה בהתאם לתוואי השטח וסוג העמדה עליכם להעביר את הצעת המחיר לדיירים ולוועד הבניין.

 

תהליך ההתקנה בפועל

השלב הראשון בתהליך ההתקנה הוא להחליט האם החיבור החשמלי יהיה מאספקת החשמל של הבניין או של בעל הרכב. השלב השני יהיה הוספת תיבת חשמל לבניין שקרובה לאזור החניון המשותף. השלב השלישי הוא ההכנה לעמדה ע״י בדיקת ההספק החשמלי של הבניין- במידה וההספק גבוה ניתן להתקין מספר עמדות, במידה וההספק קטן יש לכך עלויות נוספות ולכן יש לקבל אישור וועד הבניין.

 

עלות ההתקנה של עמדה משותפת

המחיר של התקנת עמדת טעינה בבניין משותף הוא בערך 2500-6000₪. גובה עלות ההתקנה נע בעקבות תנאי השטח השונים והמרחק של לוח החשמל מעמדת ההטענה. ברוב המקרים כאשר מדובר בבניין משותף יהיה צורך בהעברת כבלים דרך הבניין ואף חציבה בקיר לשם כך. קיימים מקרים בהם נדרשים שינויים בתשתית החשמל ומצב כזה מייקר את תהליך ההתקנה. הערכת מחיר מדויקת יכולה להינתן לאחר סיור מקדים של טכנאי ההתקנה בתשלום בסיסי.

בעקבות המעבר של אנשים רבים לרכבים חשמליים, קיימות מגוון עמדות הטענה בשוק מבסיסיות וביתיות ועד לחזקות יותר עבור בניין משותף. חשוב שתעשו תיאום ציפיות מחיר עם כל הדיירים בבניין והנוגעים בהחלטה ולאחר מכן לקבל מספר הצעות שיתאימו לצרכים ולתקציב שלכם.

רכב מיני

 

רכב משפחתי
מה היה לנו עד עכשיו?