כל מה שצריך לדעת על לכידת מכרסמים

עכברים וחולדות יכולות להופיע אצל כל אחד מאתנו, גם אם איננו גרים כלל בבית פרטי או אפילו לא גרים באזורי בנייה. עכברים וחולדות יימצאו בדרך כלל במקומות בהם יש מזון או שאריות מזון כמו למשל בפחי זבל. אזורי המחייה של מכרסמים אלו הם מתחת לאדמה ובדרך כלל במקורות ביוב ולכן אם במקרה נכנסה אליכם חולדה לא רצויה מכל סיבה שהיא, עליכם לקרוא לאיש מקצוע מהתחום כדי להרחיק אותה במהרה בשל מחלות שהיא עלולה לשאת עליה ולהסתכן בנשיכה חלילה.

 

שיטות ללכידת מכרסמים והרחקתם לטווח הארוך

נציין נקודה חשובה שצריך לדעת על לוכד עכברים שחייב להיות איש קר רוח שיודע לזהות שבילים פוטנציאליים של עכברים וחולדות בבית, שיודע לזהות באמצעות סימני זיהוי שונים האם מדובר בעכבר או בחולדה ויודע כמובן לאתר כניסות ויציאות אפשריות ברחבי הבית שמהוות דרך חופשית עבור המכרסמים. לאחר זיהוי נכון, בדיקה ואיתור, הוא ימליץ על אחת מפעולות אלו:

 

  • מלכודות:

הצבת מלכודות במקומות אסטרטגיים הנקבעים על פי המלצתו של לוכד חולדות שמכיר את התנהגויות המכרסמים הללו. ישנן מלכודות דבק, מלכודות קפיץ ועוד שהן בהחלט יעילות אך צריך לדעת מראש שאין זה אומר שאם תפסנו חולדה אחת או עכבר אחד, תפסנו את כולם משום שעל כל חולדה אחת יש לפחות עוד ארבע חולדות מאותה המשפחה. היתרון הגדול של שיטה זו שהיא איננה מסכנת את בני הבית מבחינת ריחות או חומרי רעל כאלו ואחרים.

 

  • חומרי רעל:

פיזור חומרים רעילים במקומות ייעודיים כמו פתחי ביוב. מכרסמים כמו חולדות ועכברים, אך בעיקר, חולדות יכולות לאכול רעל בכמות די גדולה עד שהן מתות ולכן פיזור הרעל ייעשה אך ורק על ידי לוכד עכברים שמכיר את העבודה מקרוב ויודע שיש סיכונים רבים בהצבת חומרי רעל בבית מחשש שהם יכולים לפגוע בחיות המחמד בבית ואפילו בילדים קטנים. כדאי לדעת, שלאחר מותם של מכרסמים אלו בצינורות הביוב, יש סיכוי די גדול שיעלה ריח סירחון מפתחים אלו ואז יהיה צורך בפירוק הצנרת למען פינוי גופות המכרסמים.

 

  • ריסוס:

הדברה על ידי ריסוס על פני שטח גדול. חומרי הריסוס חודרים גם לאדמה ומביאים למותם של המכרסמים גם אם הם נמצאים עמוק מתחת לאדמה. גם ריסוס היא שיטה שמצריכה עבודה של מקצוען שיודע מה הוא עושה כדי שחלילה לא ייפגעו אנשים או חיות מחמד.

 

לסיכום בסוף, הניסיון עושה את ההבדל

אל תתנו לפרסומות גדולות לבלבל אתכם, לכו תמיד על אנשי מקצוע שמכירים ויודעים את העבודה מקרוב. כאלה שניתן לסמוך עליהם גם לאחר שיצאו מסף דלתכם. משום מאם בחרתם בשיטת לכידה מסוג מלכודות, יש סיכוי סביר שתפגשו מכרסמים נוספים בעתיד הקרוב ולכן חשוב שיהיה מי שאפשר לסמוך עליו.

תרסיס

 

חייה
מה היה לנו עד עכשיו?