לאיזה מקצועות כדאי לעבור קורס עבודה בגובה

קורס עבודה בגובה הוא קורס שבזכותו יכול בעל המקצוע לקבל רישיון פורמלי לעבודה בגובה, בלעדיו לא ניתן לעבוד באופן חוקי במגוון מקצועות.

המקצועות שמצריכים רישיון וקורס עבודה בגובה הם כל המקצועות בהם העובד נדרש לעבוד על סולמות, מנופים ובמות שונות, ובהם הוא חשוף לכדי תאונות עבודה ונפילות.

כדי להבין מה הכוונה בקורס עבודה בגובה ולמי הוא נדרש, לפניכם הכל על לאיזה מקצועות כדאי לעבור קורס עבודה בגובה.

 

מה הוא רישיון עבודה בגובה?

רישיון עבודה בגובה הוא רישיון ואישור פורמלי לעבוד בגובה ובמקצועות מסוימים בהם העובד חשוף לסכנות גובה ונפילה. את רישיון העבודה בגובה צריך העובד לחדש בכל שנתיים, וכדי להשיג אותו – יש לעבור קורס עבודה בגובה שמעביר את כל התכנים הנדרשים לעבודה בטיחותית בגובה, שתמגר את תאונות העבודה בישראל. רישיון עבודה בגובה הוא הכרחי לכל מי שעומד בקריטריונים מסוימים, כמו עבודה על סולמות, מנופים, ומעל שני מטר מהקרקע וכדומה.

 

מה הוא קורס עבודה בגובה?

קורס עבודה בגובה הוא קורס מקצועי אשר מכשיר את המשתתפים בו לעבוד בגובה, הן באופן פרקטי והן באופן תיאורטי. רק בזכות מעבר של הקורס הזה בהצלחה, יכול בהמשך העובד להוציא רישיון עבודה בגובה שיתקבל על ידי המדינה. קורס עבודה בגובה הוא קורס של כמה ימים שמועבר על ידי מדריכים המוסמכים ללימוד העלייה לגובה. רק מעבר שלו בהצלחה יזכה ברישיון עבודה בגובה וכישלון בו, יצריך לעשות אותו מחדש.

 

האם ניתן לעבוד בגובה ללא רישיון עבודה בגובה?

עבודה בגובה ללא רישיון עבודה בגובה היא אינה חוקית בכלל בארץ. מי שעובד בגובה ללא הרישיון לעבודה בגובה וכיוצא בזאת גם ללא הקורס  עבודה בגובה שמאשר ומלמד זאת, יידרש למספר השלכות כמו קנסות גבוהים ואף סגירת העסק שלו או מאסר. השלכות משמעותיות אלה יחולו הן על העובד, והן על המעסיק שהעסיק עובד בגובה למרות שאין לו את הרישיון המתאים – וההשלכות האלה יהיו עוד יותר חמורות במידה ואכן קרתה בצער רב איזו תאונת עבודה ופגיעה בעובד.

 

איזה מקצועות צריכים לעבור קורס עבודה בגובה?

כל בעל מקצוע אשר עובד תחת מספר קריטריונים הקבועים בחוק, נדרש לקורס עבודה בגובה ולאישור עבודה בגובה – בין הקריטריונים הללו, מפורטים למשל עובדים אשר עובדים בגובה של שני מטר ומעלה מהקרקע, עובדים אשר נמצאים בסכנת נפילה של שני מטר או יותר, או למשל עובדים אשר עבודתם מצריכה נטייה של הגוף אל מחוץ למעקה הביטחון. גם עובדים אשר מוגדרים כעצמאיים וגם עובדים שכירים אשר עובדים בתוך חברות, נדרשים לקורס ורישיון עבודה בגובה ללא הבדל. בין המקצועות העיקריים שעוברים קורס כזה לרוב, ישנם:

  • צבעים
  • עובדי תאורה
  • עובדי מיזוג
  • מפעילי מנוף
  • עובדי בניין ופיגומים
  • מנקי חלון במגדלים ומשרדים גבוהים

מנופים

 

ניקוי מבנה
מה היה לנו עד עכשיו?