מתי צריך להחליף צירים לדלת

החלק החשוב ביותר מבחינת תפקוד הדלת הוא החלק הנע, הלא הוא הציר.

צירי הדלתות הם אלה שמאפשרים לדלת לנוע, ובכך בעצם להיפתח ולהיסגר.

קיימים מגוון רחב של צירים: צירי הברגה, צירים סמויים, צירי פייפ, וצירי ספר.

לא משנה איזה סוג של צירים מותקנים בדלתות הבית שלכם, בשלב מסוים תיאלצו להחליף אותו.

במאמר זה נפרט את כל הסיבות שבגינן יש צורך בהחלפת צירים לדלת.

 

קושי בפתיחה וסגירה של הדלת

כאמור, צירים נועדו לתמוך בתנועת הפתיחה והסגירה של הדלת. כלומר, תנועת הדלת תלויה לחלוטין בתפקוד הצירים. משום כך, אם יש בעיה בפתיחה ובסגירה של הדלת, הרי שהדבר קשור באופן ישיר לתפקוד לקוי של הצירים. קושי בפתיחה וסגירה של הדלת נגרם כתוצאה מאיבוד טווח התנועה המלא של הציר, מסיבות שונות, ועל כן מעיד על נזק לצירים. במצב כזה, יש להחליף את צירי הדלת.

 

שקיעה

הצירים מחוברים למשקופים ולדלת עצמה, בגובה מסוים. בגובה זה, הדלת "מרחפת", מילימטרים בודדים מעל הרצפה. ריחוף הדלת מאפשר תנועה חלקה דרך האוויר, משום ששום דבר לא נוגע בדלת, ועל כן אין דבר שמפריע לתנועה שלה. במצב של שקיעה, צירי הדלת נכנעים לכוח הכבידה, ונמשכים מטה, כך שהדלת מאבדת גובה, ומתחככת ברצפה. הדבר מקשה על תנועת הדלת, מלווה ברעש, ואף עשוי לגרום לנזקים. במצב כזה, יש צורך בהחלפת צירי הדלת.

 

חריקה

חריקה היא מצב שקורה בעיקר בצירים ישנים. החריקה נגרמת בעיקר בשל מחסור בשמן בתוך הצירים. על מנת לתקן את הבעיה, יש צורך בשימון מחדש של צירי הדלת. לאחר השימון, הבעיה תיפתר, והרעש יפסיק. אם הבעיה באמת נפתרה, והחריקה לא חוזרת תוך זמן קצר, אז הכל בסדר. אך אם החריקה חוזרת במהירות, הדבר מעיד על תפקוד שאינו מיטבי של צירי הדלת, ולכן יש להחליפם.

 

שבר או סדק

שברים בציר הדלת הם מסוכנים מאוד, משום שהם עלולים לגרום לקריסת הדלת. לכן, לאחר זיהוי השבר, יש להתריע על התקלה, על מנת להרחיק אנשים מהדלת, ולצמצם את השימוש בה. לאחר שהודעתם לכל שהדלת מסוכנת, עליכם להחליף את הציר במהירות, מחשש שהדלת תקרוס ותיפול. גם במקרה של סדק יש לנקוט באותם צעדים, משום שסדק עלול להתפתח לשבר מסוכן.

 

סיכום

צירים הם חלק החשוב ביותר בכל הקשור לתפקוד תקין של הדלת. על כן, הם גם החלק שנפגע בקלות הרבה ביותר. בכל מקרה של פגיעה בציר, כגון קושי בפתיחה וסגירה של הדלת, שקיעה, חריקה, שבר או סדק, יש להחליפו כפי שפורט במאמר זה. צירים הדלת קריטיים לתפקוד שלה, ולכן חשוב לשמור על הצירים תקינים. אם זיהיתם תקלה, או פגיעה בצירי הדלת, תצטרכו לרכוש שירות תיקון דלתות. שירות זה כולל הגעה של מנעולן מוסמך לביתכם, אשר יתקן את התקלה במהירות וביעילות.

 

דלת פתוחה

כניסה לחדר
מה היה לנו עד עכשיו?
קבלן מקצועי
בעלי מקצוע
4 טיפים לבחירת קבלן מקצועי

לכולנו חשוב לדאוג לכך שהדירה שלנו תהיה נעימה וראויה למגורים. בהתאם לכך, אנחנו מבצעים מידי פעם שיפוצים כאלה ואחרים בדירתנו. בין אם מדובר בהליך שיפוץ

קרא עוד »