מאיזה שלב צריך לקחת ביטוח דירה כשמדובר בדירה חדשה מקבלן?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מביאה, כי הישראלי הממוצע עובר דירה מדי 7 שנים בממוצע.

מה הגורמים לכך? הו, הם רבים! המשפחה גדלה, ההון העצמי תופח ומעוניינים להיטיב את איכות החיים, מעבר לסביבה קרובה יותר למקום העבודה או מעבר לסביבה מותאמת לילדים.

גם אתם עוברים דירה? ברכותינו, רק אל תשכחו לחדש את ביטוח הדירה שלכם.

באיזה שלב חשוב לעשות זאת? ועוד כמה נקודות שחשוב לזכור – במאמר שלפניכם.

 

מתי יש לעדכן את חברת הביטוח על מעבר לדירה החדשה?

חלומות המעבר לדירה חדשה, הטבולים בריח של סיד טרי – הופכים למציאות? ברכותינו לרגל קניית הדירה החדשה! רגע לפני שאתם נכנסים לקלחת הסידורים הבלתי נגמרת, וטובעים שם עד למעלה מהראש, חשוב לנו להזכיר לכם כי כבר בשלב תכנון המעבר, חשוב לעדכן את חברת הביטוח בפרטים המדויקים, כך שתעביר בהקדם את הפוליסה על שם הדירה החדשה.

 

יידעו את חברת הביטוח במעבר

במידה ואתם מעתיקים את מקום מגוריכם מדירה קטנטנה אל דירה רחבת ידיים, חשוב לעדכן בכך את החברה, כך שתדע לעדכן את סכום הביטוח בפוליסה שלכם.

במידה וישנו הפרש בין שווי הדירה החדשה לזו הישנה, תידרשו להגדיל את הפרמיה החודשית.

 

כיצד מחושב סכום הביטוח החודשי?

בדירת קבלן חדשה העלות החודשית של ביטוח דירה מחושבת על פי גודל שטח הדירה וכן על פי עלות בנייה של מ"ר באותה איכות בנייה.

 

ברשותי ביטוח תכולת דירה, מה עלי לעשות במעבר לדירה החדשה?

ערכו רשימה של החפצים הישנים אותם השארתם מאחורי גבכם בדירה הישנה (הגיע הזמן באמת, להיפרד ממדיח הכלים עתיק היומין) ורשימה נוספת של החפצים החדשים אותם רכשתם לדירה חדשה (פסנתר כנף למשל), עם המידע הזה פנו לחברת הביטוח, כך שתעדכן את רשימת המצאי.

 

עוברים דירה? מה עם ביטוח המבנה שלכם?

  • עוברים מדירה שכורה לדירה חדשה? ייתכן מאוד שבדירה הקודמת, הבעלים שילמו עבורכם את פוליסת ביטוח המבנה, במידה ואין לכם אחת כזו משלכם, חשוב שתחדשו ביטוח מבנה בשעת המעבר.

 

הודעה לחברת הביטוח: מתי החוק מחייב אתכם לעדכן?

מבחינה חוקית, עליכם לעדכן את חברת הביטוח במעבר הדירה, עד 30 יום מיום המעבר. במידה ושכחתם לעשות זאת מאיזו שהיא סיבה, הפוליסה אינה תקפה עוד. המלצה שלנו, עדכנו את חברת הביטוח עוד קודם המעבר, כדי למנוע את אי התאמת ביטוח הדירה לתנאי הדירה החדשה שלכם.

 

עוברים דירה? תכלס, מה שעליכם לעשות

בתוך כל שלל ההכנות למעבר, אל תשכחו לעדכן את חברת הביטוח בפרטי הדירה החדשה, לעדכון סכום הביטוח. בדקו אם אתם נדרשים לביטוח מבנה חדש, או שאתם יכולים להעביר מהדירה הקודמת, וכן, אל תשכחו לבצע את העדכון לחברה תוך חודש ימים, למען לא תישלל מכם הפוליסה ותישארו חלילה ללא כיסוי ביטוחי.

בניין

 

בית
מה היה לנו עד עכשיו?