מהם השלבים להנחת כבל סיב אופטי

באמצעות סיבים אופטיים ניתן להעביר קרינה של אור מקצה אחד של כבל אל הקצה השני. למעשה הכבלים האופטימיים יכולים וניתנים לייצר מספר חומרי גלם שונים. יש כמה חומרי גלם נפוצים, ביניהם החומר גלם הנפוץ ביותר הוא הזכוכית.

שימוש בכבל אופטי נעשה לרוב בשימושים שהם מסחריים, זאת בכדי להעביר נתונים באמצעות אור. ההעברה של מידע באמצעות סיב אופטי היא מהירה יעילה ומאוד בטוחה לשימוש. הנה כל מה שרציתם לדעת על סיב אופטי ועל התכונות שלו.

 

מה הוא סיב אופטי?

למעשה, כל תשתית של תקשורת אופטית מתמקדת מבוססת בעיקר על כבל סיב אופטי. כבל זה מורכב מחוטים דקיקים של פלסטיק או זכוכית. חוטים אלן הם הסיבים וכל כבל מגיל חוט בודד או מאוד חוטים בהתאם לגודל ולסוג שלו. סיב אופטי למעשה זה כלי טכנולוגי להעברת מידע ולבנייה תשתית התקשורת.

התשתית הוא אופטית והיא כוללת תרגום של מידע חשמלי להבזקי אור וגם להיפך. העברה מקצה לקצה וכל זאת במהירות הגדולה ביותר. לעסקים דבר זה מהווה יתרון, במיוחד שכל כבל אופטי יכול לשאת עליו מיליוני שיחות, וגם להעביר אותם ביעילות ובמהירות ממקום למרום ולשפר את מערך התקשורת העסקי והארגוני.

 

יתרונות של שימוש בכבל סיב אופטי

אחד מהיתרונות של שימוש בכבל אופטי הוא שהשימוש הוא מהיר, בטוח ומאוד יעיל לשימוש. כבל סיב אופטי נחשב לבטוח לשימוש בכל מה שקשור להעברת מידע על כבלין מוליכים באותות חשמליים, בעקבות זה נוכל לראות שיש הרבה תעשיות שעושות בו שימוש.

שימוש בכבל אופטי נפוץ בעיקר בתעשיות של תקשורת עבור שירותי במדיה, שירותי טלפוניה ורשתות של מחשבים. ישנו גם עיקרון שלפיו נעשה שימוש בסיב האופטי והוא העברת מידע בכבל אופטי מכונה החזרה פנימית מלאהו מתייחס להחזרה של אור ולתותו בזווית הפגיעה שלו. נוכל למצוא גם שימוש בכבל האופטי בכל מה שקשור לתעשיית הצילם המתקדם.

על מנת לבצע צילום שתהיה באיכות גבוהה במקומות בהם יהיה נגישות בעיתית, כמו מקומות שנעשים בצנרות, מערכות ביוב, צילום רפואי כמו הליכי אנדוסקופיה. אלה הם הליכים אשר עושים שימוש בכבל אופטי.

 

שימושים נפוצים

בכבל אופטי משתמשים כדי להגיע למרחקים ארוכים במיוחד. ניתן להגיע למרחקים באמצעות חיבור של 100gb. יהיה ניתן לראות שימוש של כבל סינגל מוד בחיבור תקשורת בין מדינות שונות ובין מרכזים עירוניים גדולים ומרוחקים. ישנו כבל מולטי מוד יעיל בטווח של חצי קילומטר ולכן נעשה בו גם שימוש לרשתות פנימיות. כך יהיה ניתן לחבר בין שרתים ומחברים קרובים להעברה של מידע בסביבה שהיא גאוגרפית הקרובה ביותר.

 

לסיכום

אחד הדברים שהופכים עסק לעסק מצליח הוא תקשורת יציבה ורציפה. תקשורת רציפה ויציבה אומנם צריכה להיות שילוב של טכנולוגיות בתחום, אך סיבים אופטיים נכנסים לתמונה ומסייעים לספק מגוון פתרונות של תקשורת ייחודים ויש להם יתרונות שמתעלים גם על פתרונות קיימים בשוק.

כבל סיב אופטי

כבל סיב אופטי
מה היה לנו עד עכשיו?