מה כוללת הדברת מכרסמים

תארו לכם שאתם יושבים בסלון וצופים בטלוויזיה, ואז שומעים רשרוש מסתורי של שקית שמקורו לא ידוע. דמיינו שאתם קמים מוקדם בבוקר ולמרבה ההפתעה יש חולדה במטבח. מדובר בתרחישי אימה, לא? אז הם מתגשמים לעיתים תכופות מאוד בארצנו הקטנטונת. הדברת מכרסמים נדרשת בבתים רבים, במיוחד בבתי קרקע ובדירות גן למיניהן. במאמר זה נרחיב על מה כוללת הדברת מכרסמים, סוגי המכרסמים שנדרש להדביר ודרכי ההתמודדות איתם. 

 

מפגע תברואתי חמור

אין ספק שהדברת מכרסמים היא לעיתים מורכבת יותר מהדברות אחרות בפן המוסרי. בכל זאת, לא מדובר במקק חסר זהות אלא ביונק קטן, שבקונסטלציה מסוימת היה מקבל ליטוף מאחד מילדיכם. אך אל לנו לטעות, שכן נוכחותו של עכבר בביתנו מסכנת משמעותית את דיירי הבית, עקב המחלות שהוא נושא ועלול להעביר לבני האדם הנמצאים בסמוך עליו.

עכבר בדרך כלל ימצא את דרכו למטבח על מנת להזין את עצמו באוכל שלכם. עכבר או חולדה נחשבים למפגע תברואתי מהלך, ולכן לעיתים אין מנוס מאשר נקיטת אמצעים במסגרת הדברת מכרסמים.

 

שימוש ברעלים

אחד המכרסמים הנפוצים בארץ כיום הוא כמובן העכבר, שנחשב לחיה אינטליגנטית במיוחד שלא פשוט לתפוס. עכברים לא ייצאו ממקום מחבואם בשעות השגרתיות והדבר יקרה לרוב באמצע הלילה. אחת השיטות הנפוצות להדברת העכברים היא שימוש ברעלים הנספגים באוכל המשמש כפיתיון לעכבר. זוהי דרך אחת לשים סוף לבעיה, על ידי הרעלת העכבר ובסופו של דבר לגרום למותו.

 

תיבות האכלה

אחת השיטות הנפוצות ביותר במסגרת הדברת מכרסמים היא פיזור תיבות האכלה. הן משמשות מעין מלכודת בתוכה מניחים את האוכל המורעל על מנת למשוך את המכרסמים פנימה. לאחר זמן מה מן הרגע שהעכבר אוכל את האוכל שבתיבות ההאכלה הוא ימות.

הדרך היעילה ביותר להשתמש בתיבות האכלה היא לפזרן במספר מקומות ברחבי הבית, כאשר חשוב להרחיק משם ילדים ובעלי חיים על מנת שלא יבואו במגע עם התיבות או תוכנן. מהרגע שאכן נתפס העכבר יש לרוקן את תיבות ההאכלה הרחק ככל הניתן ממקום המגורים.

 

הדברה ירוקה

על אף המודעות לבעיית המכרסמים, לקוחות רבים הסובלים מהבעיה מתקשים להשלים עם שיטת ההדברה הממיתה את העכברים או החולדות, ומדבירים רבים מחזיקים גם באפשרות של הדברה ירוקה, כזו הכוללת שימוש בחומרים שמטרתם להרחיק את המכרסמים ולא להרוג אותם. היא אינה שימושית רק עבור הדברת חרקים ותיקנים למיניהם, אלא נחשבת גם פתרון הומני, וגם ידידותי לסביבה, במיוחד אם מדובר בבית המחזיק בבעלי חיים.

 

הנחת מלכודות

בדומה לתיבות ההאכלה, ניתן להניח מלכודות ברחבי הבית באמצעות אוכל שמשמש כפיתיון כמו גבינה למשל. יש מגוון סוגים של מלכודות, כמו מלכודות דבק- הנחשבות בעיני רבים למעט אכזריות יותר הגורמות סבל רב למכרסם, אך ניתן לבחור גם במלכודות הומניות המאפשרות את לכידת העכבר ולאחר מכן שחרורו לחופשי הרחק ככל הניתן מהבית. אם גם אתם סובלים מבעיית מכרסמים, צרו קשר עוד היום עם מדביר מקצועי.

הדברת מכרסמים

הדברת מכרסמים
מה היה לנו עד עכשיו?