מה עדיף מזגן מיני מרכזי או מזגן קטן לחדר

כיום, ישנם מספר דרכים לקרר או לחמם את הבית וניכר כי עולם המיזוג הפך לכה מתקדם, עד שהוא מציב בפני המעוניין לרכוש מזגן מגוון אופציות מגניבות ושונות.

כך, עולה הדילמה בפי רבים – מה עדיף, מזגן מיני מרכזי, או מגן קטן לחדר, או בכלל מזגן רצפתי, או עילי.

עולם המיזוג הפך כה מפותח, וכיום כדי לרכוש מיזוג לבית יש לעשות מחקר קטן ולהבין היטב מה האופציות השונות הניצבות בפניכם ומה עדיף עבורכם.

לשם כך – לפניכם כל מה שתצטרכו לדעת על מה עדיף, מזגן מיני מרכזי או מזגן קטן לחדר.

 

מה הוא מזגן מיני מרכזי?

מזגן מיני מרכזי הוא גוף אחד ויחיד של מזגן, אשר מעביר את הקירור או החימום אל כמה פתחים בבית בבת אחת, ולא רק באותו מקום בו הוא ניצב כמו בכל מזגן רגיל אחד שמוצמד לקירות הבית. בהתאם, התוצאה המתקבלת היא של קירור או חימום בכל הבית, בכל חדר בו יש פתח אוורור של המזגן המיני המרכזי, ולא ניתן לשלוט על איזה חדר יפעל ויקורר כעת כמו עם מזגנים רגילים, אל א באמצעות דימרים מיוחדים ששולטים על פתחי האוורור בכל חדר וחדר. עלות מזגן מיני מרכזי תהא כמובן מעט גבוה יותר מעלות של מזגן קטן לחדר, מאחר והוא מתאים לחדר אחד בעוד והמיני מרכזי מקרר כמה חדרים בבת אחת.

 

מה ההבדל בעלויות בין מזגן מיני מרכזי לרגיל?

ההבדל העיקרי בין מזגן מיני מרכזי למזגן רגיל הוא העלות, הן של ההתקנה הראשונית והן של החשמל שיצרוך המזגן וההוצאות השוטפות שידרוש מכם. כמובן שהתקנה של מזגן מיני מרכזי, תעלה יותר מהתקנה של מזגן אחד ויחיד – אך היא ככל הנראה לא תעלה יותר מהתקנה של 4 מזגנים שונים בכל חדר בבית, ולכן יכולה להיות יעילה יותר מבחינת עלות ההתקנה הראשונית.

אך מבחינת העלויות השוטפות וכמות החשמל שיצרוך המזגן – ברור שמזגן מיני מרכזי ידרוש יותר חשמל ממזגן אחד ויחיד בחדר מאחר והוא מקרר את הבית כולו בבת אחת, אך הוא לא יעלה יותר מ- 4 מזגנים שונים ויחידים בכל חדר – ולכן השאלה שתכריע עבורכם את הדילמה, היא פשוט המענה על הצורף, בהתאם לכמות הדיירים בבית וכמות החדרים שבאמת צריכים קירור שוטף.

 

מה עדיף – מזגן מיני מרכזי, או מזגן רגיל לכל חדר?

לכל אחת מן האופציות, יש כמובן יתרונות רבים וגם חסרונות אחרים, ולמעשה הבחירה היא לחלוטין בידכם ובהתאם להעדפות הכלכליות והנוחיות שלכם. המזגן הרגיל לכל חדר, והמזגן מיני המרכזי, שונים זה מזה הן במחיר, ביעילות, בחלל ובנראות, ולכן כל לקוח יבחר להתקין בביתו סוג שונה של מזגן בהתאם לנוחיות שלו ולכמות הדיירים בבית שידרשו הפעלה של מזגן בכל חדרי הבית במקביל.

שלט ומזגן

 

מכשיר חשמלי
מה היה לנו עד עכשיו?