מה שלא ידעתם על תביעות ביטוח

הסכמי ביטוח הם הסכמים בין מבוטחים למבטחים אשר על בסיסם מתחייב המבטח לשלם תגמולי ביטוח למבוטח בעת קרות מקרה ביטוחי. כאשר ישנם אי בהירויות בהסכמים אלו ישנה אחריות יתרה על חברות הביטוח בהיותן המנסחות של הפוליסות. פעמים רבות חברות הביטוח דוחות את זכאות המבוטח לתגמולים למרות שהדבר אינו בסמכותן וניתן לתבוע אותן בבית המשפט.

 

קבלת ליווי משפטי

כאשר חברת הביטוח דוחה תביעת ביטוח חשוב שלא לקבל את קביעת החברה כלשונה ולבחון באמצעות עורך דין המתמחה בתחום אם הדחייה נעשתה בהתאם לפוליסה ועל פי דין או שאין לה על מה לעמוד וכדאי לתבוע בבית המשפט. במידה וניתן יהיה להוכיח כי חברת הביטוח דחתה את התביעה שלא כדין יהיה עליה לשלם את מלוא התגמולים לצד הוצאות המשפט. לאתר עורכי דין

 

מסירת הודעה בתוך זמן סביר

כאשר מדובר על תביעה בסדר גודל משמעותי מומלץ לקבל ליווי משפטי כבר בשלב הראשוני עוד טרם מתן ההודעה על האירוע ביטוחי לחברת הביטוח. מומלץ למסור את ההודעה על האירוע לא רק באופן טלפוני אלא גם בכתב ולשמור תיעוד של הגשת הבקשה ואת ההודעה על קבלתה. על פי החוק יש להודיע על אירוע ביטוחי מיד עם קרות האירוע כאשר הפרשנות לכך היא תוך זמן סביר.

 

מילוי טופס תביעה

אי הודעה בתוך זמן סביר אומנם אינה פוטרת את חברת הביטוח מתשלום אך הדבר עשוי לעורר קשיים מכיוון  שחברת הביטוח עלולה לטעון שנגרם לה נזק מהאיחור ולנסות להתנער מהתשלום. לצד ההודעה על האירוע יש למלא טופס תביעה לרוב באתר החברה ולאחר השליחה יש לוודא שהתקבל. חיוני להימנע מטעויות כאשר ממלאים את הטופס ולצרף את כל המסמכים הנדרשים.

 

מרוץ ההתיישנות בתביעות ביטוח

חשוב להבין שהגשת טופס תביעה והודעה על אירוע ביטוחי אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות של התביעה ורק כאשר התביעה מוגשת לבית המשפט המרוץ נעצר. על פי חוק חוזה הביטוח תקופת ההתיישנות במרבית תביעות הביטוח הינה לתקופה מקוצרת של 3 שנים בניגוד לסוגיות אחרות בדין האזרחי בהם ההתיישנות עומדת על 7 שנים.

בשנת 2020 נקבע תיקון לחוק ובו הוארכה תקופת ההתיישנות עבור ביטוחי חיים, ביטוחי סיעוד מחלות ואשפוז ל- 5 שנים. תקופת ההתיישנות החדשה חלה על רק על ביטוחים שנמכרו לאחר מועד התיקון.

 

שיתוף פעולה עם חברת הביטוח

בהתאם לחוק כאשר מגישים תביעת ביטוח לחברה עצמה ולא לבית המשפט יש לשתף פעולה עם חברת הביטוח הן בהמצאת מסמכים והן בתקשורת עם הנציגים השונים של החברה. אי שיתוף פעולה מצד המבוטח עשויי לשלול את הזכאות לקבלת התמלוגים או להביא להפחתה בהיקפם בטענה כי בירור החבות הוכשלה.

 

סיכום תביעות ביטוח

לסיכום הנושא, מומלץ לקבל ליווי משפטי מעורך דין בהגשת תביעה מחברת הביטוח כבר לאחר קרות האירוע הביטוחי. גם אם לא נעזרתם בעורך דין וקיבלתם דחייה מחברת הביטוח ניתן במקרים רבים להגיש תביעה לבית המשפט כנגד החברה. הליווי המשפטי יכול לסייע להתמודד עם חוקרי הביטוח ולסייע למקסם את הפיצוי מחברת הביטוח.

מאזניים

 

עורך דין
מה היה לנו עד עכשיו?