מחירים של בעלי מקצוע – על בסיס מה הם נקבעים

מדי פעם בפעם יש צורך לשכור את שירותיו של בעל מקצוע מסוים.

בין אם מדובר באינסטלטור שבא לפתוח סתימה, או בחשמלאי שבא להחליף נורה, תמיד מרחפת באוויר השאלה – האם הוא עוקץ אותי? במאמר זה תיחשפו

לכל הגורמים שמשפיעים על מחירים של בעלי מקצוע, ותלמדו על בסיס מה הם נקבעים.

 

עלות ביקור

ראשית, עלות הביקור. בעלי מקצוע גובים תשלום רק על עצם ההגעה למקום התקלה, בשל הזמן שלקח להם להגיע, והדלק שבוזבז בנסיעה למקום. עלות הביקור עשויה להשתנות בהתאם למרחק שבעל המקצוע היה צריך לעבור, ולזמן שלקח לו לעשות זאת. לדוגמה, אם בעל מקצוע מסוים, אשר פועל באזור ירושלים, גובה 200 שקלים על ביקור, המחיר בודאי יעלה אם יקרא לטפל בתקלה באזור מרוחק יותר בצפון הארץ.

 

העבודה עצמה

העבודה עצמה היא כמובן החלק המכריע כשמדובר במחירים של בעלי מקצוע. העבודה עצמה משמעותה תיקון התקלה בפועל, תוך התחשבות בידע הייחודי שנדרש עבור התיקון, והזמן שנדרש כדי לסיים את המלאכה. כלומר, בעלי מקצוע מסוימים עשויים לגבות תשלום בהתאם לפרק הזמן שנדרש על מנת לסדר את התקלה. יש בכך היגיון, משום שתקלה שנדרש חצי שעה על מנת לתקן אמורה להיות פשוטה יחסית, ואילו תקלה שדורשת 3 שעות עבודה רצופות היא מורכבת וקשה יותר, ועל כן יגבה עליה תשלום גבוה יותר.

 

חלקים ורכיבים

פעמים רבות, עבודתם של בעלי המקצוע כוללת החלפה או הרכבה של חלקים ורכיבים שונים, כגון נורות, מנגנוני הדחה, וכדומה. מאחר שבעל המקצוע רוכש את החלקים מכספו הפרטי, יהיה עליכם לשלם גם על עלות החלקים שנדרשו על מנת לתקן את התקלה.

 

הגינות ויושר

כמובן שלא כל הפרמטרים הקובעים את המחיר עבור שירותיו של בעל מקצוע הם פרמטרים מספריים וכמותיים. כאן נכנסים לתמונה גם ההגינות והיושר של בעל המקצוע. לצערנו, קיימים בעלי מקצוע המנצלים לרעה את הידע שלהם, ודורשים תשלום גבוה בהרבה ממה שבאמת מגיע להם על העבודה. במילים אחרות, הביקור, העבודה עצמה, והחלקים, אמנם משפיעים על המחיר, אך אם תיתקלו בנוכל שיחליט לגבות מכם סכום כסף גבוה בהרבה ממה שבאמת מגיע לו, הוא יעשה זאת בלי להתחשב בפרמטרים האחרים.

 

סיכום

בעלי מקצוע שונים נותנים מגוון רחב של שירותים, עבור תשלום כמובן. תשלום זה מושפע ממספר גורמים, כפי שפורט לעיל. הביקור עצמו, העבודה עצמה, והרכיבים והחלקים שהיו בשימוש בה,  הם הגורמים שאמורים לקבוע את המחיר. עם זאת, חשוב לציין שגם ליושר ולהגינות של בעל המקצוע יש משקל רב בקביעת עלות השירות. לכן, לפני שאתם ממהרים להזמין בעל מקצוע לביתכם, דאגו לבדוק מראש באינטרנט כמה צפוי לעלות לכם השירות הזה. לדוגמה, אם יש לכם נזילה בבית, והזמנתם אינטלטור שיטפל בה, עליכם לבדוק מראש וכמובן לדעת מה המחיר של איתור נזילה, ובכך תוכלו להיות בטוחים שלא נפלתם קורבן לעוקץ.

 

שטרות

מחשבון
מה היה לנו עד עכשיו?