ממה נוצרת רטיבות כלואה ומהו הפתרון לבעיה זו?

אם החלו להיווצר כתמי רטיבות ועובש על המרצפות בבית שלכם או באזורים התחתונים של הקירות, כנראה שמדובר ברטיבות כלואה שנמצאת מתחת למרצפות.

מהו הגורם לרטיבות כלואה, וכיצד ניתן לטפל בבעיה זו בצורה יעילה?

 

מהי רטיבות כלואה?

רטיבות כלואה היא הצטברות של מים מתחת לרצפות הבית, בצורה שלא ניתן לראות אותם באופן מיידי. הרטיבות נוצרת כתוצאה מהצפת מים בבית או כאשר נוזלים מים מתחת לרצפות (בעקבות פגם בצנרת, פיצוץ של הצנרת שלכם, או אפילו בעקבות פיצוץ הצרנת של השכנים שלכם).

ניתן להסיק שישנה רטיבות כלואה במידה וישנם סימני רטיבות ועובש על גבי הרצפות, או אם הרצפות מקבלות צורה שקועה או מעוותת. במקרים אלו – כדאי לפנות במהירות למאתר נזילות מקצועי, שיוכל לאתר את מקור הנזילה ולטפל בה בצורה הטובה ביותר.

 

כיצד מתבצע ייבוש רטיבות כלואה?

איתור מקור הנזילה

השלב הראשוני בהליך הטיפול בבעיה, כאמור, הוא איתור המקור המדויק שממנו נובעת הנזילה. איתור זה מתבצע על ידי איש מקצוע, שמשתמש במכשירים מתקדמים וייחודיים – שמסוגלים לאתר את הנזילה מבלי להזדקק לחשיפה פיזית של הצנרת או לשבירת רצפות.

בין המכשירים שבהם איש המקצוע משתמש ניתן למנות מצלמה טרמית, מכשיר שמע אקוסטי שיכול "לשמוע" את זרימת המים וכך לאתר את מקור הנזילה, שימוש בגז ירוק שמוחדר לתוך הצנרת, מצלמת אינפרא אדום ועוד.

דרך אפשרית נוספת לאיתור הנזילה והרטיבות הכלואה היא באמצעות צילום קווי ביוב. בדרך זו ניתן להשתמש כאשר האינסטלטור לא הצליח לתקן את התקלה בצנרת – זוהי שיטה מדויקת מאוד שדרכה ניתן לאבחן בדיוק היכן הנזילה ומה דרוש על מנת לתקן אותה.

 

ייבוש הרטיבות

גם בשלב ייבוש הרטיבות ניתן להשתמש במכשירים בעלי טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית, שיאפשרו לייבש את הרטיבות הכלואה ללא צורך בהריסת הרצפות או גרימת נזק מסיבי לבית. כיום ישנם מכשירים שיכולים ליצור נקבים זעירים שמאפשרים את ניקוז המים הכלואים, וכך ניתן להוביל אותם אל מחוץ לבית באמצעות מערכת הביוב.

 

תיקון התקלה בצנרת – רק באמצעות מאתר נזילות מקצועי

היתרון המרכזי של המכשור הטכנולוגי והמתקדם שאותו הזכרנו במאמר זה, הוא ששימוש בו מייתר את הצורך להרוס או לשבור חלקים בבית (קירות, רצפות) – ניתן לאתר ולתקן את התקלה גם מבלי להשאיר נזק לבית.

עם זאת, כל זאת מתאפשר רק במידה ואיש המקצוע שהזמנתם מספיק מקצועי ומיומן באיתור נזילות, ובעל המכשור המתקדם שיאפשר לו לאתר את מקור הנזילה בצורה האפקטיבית ביותר. התעסקות עם מערכת האינסטלציה שבבית שלנו צריכה להיעשות בזהירות והרגישות המירבית – שכן מגע של יד שאינה מיומנת עלול לגרום אף לנזק גדול יותר משהיה מלכתחילה.

במידה וישנה רטיבות בבית שלכם – רק מאתר נזילות מקצועי יוכל להבטיח את התיקון האיכותי ביותר!

 

ירידה לביוב

צינורות
מה היה לנו עד עכשיו?