מתי צריך להחליף צנרת מים

צנרת מים היא אחת המערכות החשובות בבית ויש לה השפעה רבה על איכות החיים שלנו והשגרה היומיומית.

היא אומנם שוכבת מתחת לצרפה או מאחורי הקיר ואנו אינה זוכרים אותה באופן יומיומי, אך ברגע שקיימת בה בעיה העיסוק המרכזי של היומיום עובר רק אליה.

החלפת הצנרת עשויה להיות פרוצדורה מורכבת באותו רגע ההחלפה, אך בהסתכלות קדימה היא חיוניות לבריאות והופכת למשתלמת מאוד.

מתי בדיוק צריך להחליף אותה ובאילו מקרים? המשיכו לקרוא.

 

מהי צנרת המים?

צנרת אספקת המים היא המערכת היחידה בבית שעומדת בפני לחץ תמידי של טמפרטורה וזרימת מים גבוהה, ולכן יכולה להוות קושי ופגיעה באיכות החיים ברגע שיש בה נזק. מערכת זו היא אחת מהמערכות הבסיסיות בשיפוץ הבית ולכן אין לזלזל בה.

בזכות צנרת המים יש לבית בו אנו חיים אספקת מים בכל רגע נתון בעוצמה ובחום בו אנו צריכים, הן בשירותים, במקלחת, במטבח ובמכונת הכביסה. ישנן שלוש סיטואציות עיקריות בהן מומלץ מאוד להחליף את צנרת המים במקום מגורכם.

 

מקרה ראשון – נזילה מהצנרת

ברוב המקרים, החלפת צנרת מים שלמה בעקבות נזילה מהצנרת אינה הפתרון הראשוני, ולא רק שהוא אינו הראשוני גם לרוב לא נגיע לכך. החלפת הצנרת תתבצע כשהאינסטלטור ניגש לתקן את הבעיה הגורמת לנזילה והוא מבחין כי כל הצנרת מלאה בחלודה. במצב זה, ההמלצה שלו בדרך כלל תהיה החלפת הצנרת כולה כדי למנוע פיצוצים עתידיים וגם כדי להימנע מפגיעה בבריאות הדיירים, כיוון שאין זה נכון לשתות מי חלודה.

 

מקרה שני- לפני מעבר דירה

זהו המקרה הנפוץ בתחום של אינסטלציה שבו מתבצעת החלפה של צנרת המים כולה. במידה וביצעתם רכישה של דירה יד שניה יש לשים לב לסוג צנרת המים המושתת בדירה. בדירות החדשות ובנייה המודרנית סוג הצנרת מורכבת מצינורות פלסטיק, לעומת הדירות הישנות בהן הצינורות לרוב עשויות ממתכת.

צינורות המתכת צוברות יותר חלודה ונוטות להיסדק בקלות רבה ולגרום לנזילות עתידיות. לכן מומלץ בחום להחליף אותן מבעוד מועד כניסתכם או כניסת דיירים לדירה ובכך אומנם להשקיע סכום שעוד אין נזק, אבל לחסוך כסף רב בעת פיצוץ הצינור.

 

מקרה שלישי- ביצוע שיפוץ בביתכם הישן

אתם גרים בדירה שלכם כבר לא מעט זמן והחלטתם לבצע שיפוץ מקיף ולהשתדרג? תחילה, מגיע לכם מזל טוב ובהצלחה. לאחר מכן, קחו בחשבון גם את צנרת המים שלכם. לרוב בדירות ישנות, כמו שכתבנו במקרה השני, צנרת מים מסוג מתכת הייתה בעבר הסוג הנפוץ והיא עלולה לגרום לנזקים בריאותיים ועתידיים בצנרת. מומלץ אם כבר מבצעים שיפוץ, להקדים תרופה למכה ולהחליף את צנרת המתכת לצנרת מפלסטיק.

 

לסיכום

את צנרת המים לא מחליפים סתם ביום בהיר אחד, כיוון שזהו תהליך אינסטלציה מורכב הכרוך בהשקעה של זמן וכסף. אך, השקעה זו בהרבה סיטואציות עשויה להיות משתלמת עבור עתיד נקי מפיצוצי צנרת ובעיות בריאותיות.

תעלת מים

 

אינסטלטור
מה היה לנו עד עכשיו?