ניקיון דלתות לבית – האם צריך לנקות גם את המנעול?

תדירות ניקוי הדלתות בבית נעשית על פי הצורך. כאשר הן מוכתמות הניקיון יהיה שוטף. לפיכך בבתים עם ילדים שמכתימים את הדלתות מנקים לפחות פעם בשבוע את הדלתות. אך האם צריך גם לנקות את המנעול – על כך במאמר הבא.

 

מה צריך לנקות בדלת?

בין אם מדובר על דלתות פנים ובין אם על הדלת הראשית או על דלת הזכוכית של המרפסת, צריך לנקות את כל חלקיהן. החיידקים עוברים במגע הידיים לדלתות ולא תמיד רואים כתמים. לפיכך, מדובר על ניקוי יסודי של המשקופים, הידיות והמנעולים. הניקוי נעשה בחלק החיצוני של הדלת ובחלק הפנימי. בדלת הראשית לא תמיד מקפידים לנקות את החלק החיצוני ולכן יש גם לכך לתת דגש. כשמדובר על דלת זכוכית הפונה למרפסת יש לנקות את השמשות והמסילות שלה, את התריס והרשת.

 

מדוע מנקים גם את מנעולי הדלת?

ראשית, המגע עם מנעולי הדלתות הוא באותה מידה כמו המגע בידיות, דבר שצובר לכלוך וחיידקים. שנית, חורי המנעולים מועדים לפורענות כי מצטבר בתוכם לא מעט לכלוך. ניתן לטבול קיסם לניקוי אוזניים בחומר ניקוי ולעבור על החורים מבפנים. מדובר על עבודה שלוקחת זמן רב ככל שיש יותר דלתות בבית ולכן עדיף להזמין שירות של ניקיון דירות אחת לכמה חודשים ולקבל לא רק בית נקי אלא גם מנעולים נקיים מחיידקים. חברת הניקיון משתמשת בחומרים אנטי בקטריאליים שעושים את העבודה בקפידה ויכולים לחסוך לכם זמן ומאמץ.

 

ניקוי מונע תקלות במנעול

מנעולים עם בריח מחייבים ניקוי מסיבי על מנת למנוע תקלות. בזמן שמטאטים את הבית, האבק עף לתוכם ומצטבר בכמויות. לפיכך יש לשאוב אותם מדי פעם ולנקות באמצעות מברג את המנגנון שלהם. בנוסף, יש לתחזק אותם על ידי שימון המנגנון. אם תפעילו כוח על מפתח תקוע בדלת הוא יישבר ולכן פעולת השימון משמעותית. לא מדובר על שמן בישול כיוון שהמגע שלו עם האבק יגרום להרס של הקפיצים הפנימיים. לכן עדיף לרכוש שמן למניעת חלודה ולרסס אותו על חור המנעול כל 3 חודשים ובתקופת החורף פעם בחודש. את הצילינדר יש לשמן כאשר קשה לפתוח או לסגור את הדלת או כששומעים חריקות. במקרה כזה הריסוס נעשה על לשונית המנעול שהיא בפנים ובחוץ.

 

תחזוקה קבועה של הדלתות

תחזוקה קבועה של הדלתות בבית תימנע גם היא תקלות. במידה ומתקשים לפתוח ולסגור אותן מומלץ להזמין מנעולן על מנת לכוון את הצירים שלהן וכך למנוע את הנזקים בצילינדר ולחסוך בעלויות של החלפתו. בנוסף, צריך לשמור שלא יטרקו את הדלתות בבית על מנת לא להרוס את מנגנון הנעילה. בחדרי ילדים צריכים להקפיד על כך אחת על כמה וכמה ולהתקין מעצור לדלת על הרצפה. לסיכום, ניקיון המנעול והדלת ותחזוקה נכונה ימנעו נזקים.

כניסה לחדר

 

ידית
מה היה לנו עד עכשיו?