פינוי נדל"ן – מה שלא ידעתם

רבים יודעים כי פינוי נדל"ן בישראל משוכרים שלא משלמים או נשארים בדירה לאחר תום החוזה, הוא עסק מורכב ולא פשוט. ייתכן כי תופתעו לדעת שישנם מצבים בהם ניתן לפנות מסיגי גבול גם ללא פניה לבית משפט ואף כי קיים מסלול תביעות ייעודי לפינוי שוכרים מהדירה. יכול להיות רלוונטי עבורכם? המשיכו לקרוא וגלו את כל מה שעוד לא ידעתם.

 

עו"ד לפינוי שוכרים

הדבר החשוב ביותר שיש לדעת בהקשר של פינוי נדל"ן הוא שיש עורכי דין שזהו תחום המומחיות שלהם. קיימים עורכי דין רבים המתמחים בדיני מקרקעין. לחלק מאותם עורכי דין יש תחום התמחות ספציפי בתוך דיני המקרקעין. אחד מאותם תחומים, הוא תחום פינוי הנדל"ן ופינוי השוכרים.

כאשר אתם נזקקים לשירותי פינוי נדל"ן, חשוב לפנות דווקא לאותם עורכי דין שזהו תחום המומחיות הספציפי שלהם. עורך דין המתמחה בפינוי נדל"ן יידע להעניק לכם את השירות הטוב ביותר בתחום, טוב לאין ערוך מזה שיינתן לכם על ידי עורך דין המתעסק באופן כללי בדיני מקרקעין.

תוכלו להיכנס לקישור https://www.law4youth.com  כדי למצוא עורך דין המומחה בפינוי נדל"ן. בחרו בעורך הדין המומחה, ולא תתחרטו.

 

סעד עצמי

תשמחו לדעת, כי ישנם מצבים בהם מותר לכם לבצע סעד עצמי, דהיינו לפנות בכוחות עצמכם מסיגי גבול מהדירה מבלי לפנות לרשויות החוק. דיני הסעד העצמי כנגד מסיגי גבול מוסדרים בסעיף 18 לחוק המקרקעין והם קובעים כי מותר לפנות, תוך שימוש בכוח סביר, מסיג גבול מהדירה בזמן שהוא מנסה להסיג גבול או תוך 30 יום מאז שהוא נכנס לדירה שלא כדין.

בכל אותם מקרים, תוכלו לבצע פעולות כדי לפנות את השוכר. תוכלו, למשל, לחכות שהוא יצא מהבית, להחליף מנעול ונגמר העניין. עם זאת, יש להיזהר מאוד מפני שימוש בכוח שכן אם בית המשפט יכריע כי השימוש בכוח לא היה סביר תוכלו למצוא את עצמכם מואשמים בתקיפה.

 

פינוי שוכרים

חשוב לדעת כי הזכות לבצע סעד עצמי, אינה עומדת כנגד שוכרים שלא מתפנים מהדירה או הפסיקו לשלם שכר דירה. כאשר אתם מתמודדים עם שוכר שכזה, יהיה עליכם לפנות לבית המשפט לשם פינוי השוכר.

 

שיטת שלושת השלבים

פינוי השוכר באמצעות בית המשפט, יבוצע בשלושה שלבים. ראשית, יהיה עליכם להגיש תביעה כנגד השוכר הדורשת צו פינוי. קיים מסלול תביעה מהיר המאפשר לקבל צו שכזה בזריזות יחסית. לאחר קבלת הצו, פנו אל ההוצאה לפועל שתממש את הצו ותפנה את השוכר מהדירה.

בשלב השלישי, הגישו תביעת נזיקין כנגד השוכר. דרשו ממנו שישיב לכם פיצוי בשווי הנזקים שנגרמו לכם עקב העיכוב בפינוי הדירה. כך, תשלימו את הליך פינוי הנדל"ן משוכרים שאינם רצויים.

 

לסיכום

לסיכום, כאשר יידרש פינוי נדל"ן, ייתכנו מצבים בהם תוכלו לבצע סעד עצמי ולפנות את מסיג הגבול. כאשר מדובר בשוכרים, פנו לבית המשפט ופעלו לפי שיטת שלושת השלבים. והכל – בסיוע עורך דין המתמחה בדיני פינוי נדל"ן.

בית משפט

 

פסיקה משפטית
מה היה לנו עד עכשיו?