פינוי פסולת – איך התהליך מתבצע?

השגרה היום יומית שלנו כוללת זריקה של פסולת לפחי האשפה שעוברת תהליכים רבים עד שהיא מגיעה ליעדה הסופי. מדריך זה יציג בפניכם את כל המידע הרלוונטי על פינוי הפסולת, כדי שתוכלו להכיר בנושא מקרוב ולקחת חלק בשמירה על איכות הסביבה שחיונית לבריאות של כולנו. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתוכלו לשקם את כדור הארץ.

 

הקדמה – תכירו את סוגי הפסולת

חשוב שתכירו תחילה את סוגי הפסולת הנפוצים, כדי שנוכל להעמיק בכל הנוגע לפינוי שלהם. נציין שיש 3 סוגים עיקריים של פסולת וכל אחד מהם נאסף באופן שונה:

  1. פסולת תעשייתית: מדובר במוצרים וחומרים שנותרו מאחור לאחר שנעשה בהם שימוש לצורכי תעשייה. בחלק מהמקרים מדובר בחומרים רעילים שעשויים מפלסטיק מוצק ונוזלי. איסוף של פסולת מסוג זה צריך להתבצע באופן קפדני, כדי לא לפגוע בסביבה
  2. פסולת בניין: שאריות של חומרים שנותרו לאחר בניית מבנים מסוגים שונים (אספלט, עפר, בטון ועוד)
  3. פסולת חקלאית: מדובר ברוב המקרים בפסולת אורגנית שכוללת גזם של צמחים, קומפוסט ופגרים של חיות

 

3 האפשרויות לפינוי הפסולת

מבנים ציבוריים, מפעלים ועסקים שמייצרים פסולת, צריכים לפנות אותה בהתאם לקבוע בחוק. שכן, פינוי פסולת באופן חובבני הינה עבירה פלילית שעשויה להוביל לתשלום קנסות גבוהים. היכנסו אל דף הבית ענבר פרוייקטים ותגלו את כל האינפורמציה העדכנית שתאפשר לכם לפנות את הפסולת בראש שקט. נציין כעת שחברה זו מספקת פינוי של פסולת באמצעות אחת הטמנה, מחזור או המרה. בפסקה הבאה נביא הסבר מפורט אודות אפשרויות אלה, כדי שתוכלו לגלות מהו המסלול הנכון עבורכם.

3 האפשרויות לפינוי פסולת

מהם תהליכי הטמנה, מחזור והמרה?

הטמנה הינה העברה של הפסולת לבורות גדולים במיוחד שמאפשרים הליכי חמצון ופירוק טבעי. מחזור זו פעולה שונה לחלוטין שכוללת הפרדה של חומרים שונים, כדי שניתן יהיה לעשות בהם שימוש חוזר. כאמור, האפשרות השלישית הינה המרה והיא מאפשרת להשתמש בפסולת, כדי להכין חומרים שישמשו אותנו, בני האדם. מדובר לצורך הדוגמא בכנה של קומפוסט מפסולת חקלאית.\

 

כך מתרחש הליך איסוף הפסולת

החברה שמבצעת את איסוף הפסולת מחזיקה בכל מיני כלים הנדסיים שמאפשרים לבצע את הפעולות שהוצגו לעיל, תוך בזבוז מינימלי של משאבים. מדובר לצורך הדוגמא בטרקטורים, משאיות, מנופים ומשאבות. אלה אוספים ודוחסים את הפסולת, טרם העברתה למסלול המתאים. אתם כאמור, צריכים לפנות לחברה שמתמחה באיסוף פסולת, כדי שתוכלו להיפטר מהפסולת שלכם מבלי לעבור על החוק.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את התהליך של פינוי פסולת מסוגים שונים. כעת אתם מכירים בנושא מקרוב וברור לכם שתצטרכו לפנות לחברה מוסמכת שתבצע את ההליך עבורכם באופן מקצועי תוך שימוש בכלים מתקדמים. נציע להעביר את המידע הלאה, לכל דורש, כדי שנוכל כולנו לשמור על כדור הארץ.

אספן משאית אשפה

לזרוק פלסטיק לפח האשפה המיועד לו
מה היה לנו עד עכשיו?