רוצה לקנות רכב חשמלי? אלו הדברים שחשוב שתדע

התחממות כדור הארץ היא סיבה לדאגה עמוקה בקרב מדענים כבר במשך שנים. הניסיון להאט את שינויי האקלים שקורים באופן קיצוני, מביא עוד ועוד אנשים לעשות מאמץ על מנת להגן ולשמור על כדור הארץ. בין הצעדים השונים שאנשים מבצעים עבור מטרה זו, רכישת רכב חשמלי היא אחד הצעדים הנפוצים. אז החלטתם לרכוש רכב חשמלי – מה עושים עכשיו? מה עליכם לדעת?

 

עדיין בהתלבטות האם לקנות רכב חשמלי או לא?

קודם כל חשוב לומר, שמעבר ליתרונות שרכבים חשמליים מביאים מבחינת זיהום אוויר, זהו לא היתרון היחיד ברכבים חשמליים. מכיוון שרכבים חשמליים לא משתמשים בדלק, זה מאפשר לרוכשי מכוניות חשמליות לחסוך לא מעט כסף. כאשר מחירי הדלק בעולם רק עולים ועולים, בעלי רכבים רגילים שוקלים יותר ויותר את האופציה החשמלית.

חשוב לזכור אבל שבמקום דלק יש צורך בחשמל ולשם כך יש צורך בעמדת הטענה. ניתן לקרוא עוד בנושא זה באתר https://www.boost-point.co.il.

עדיין בהתלבטות האם לקנות רכב חשמלי או לא

מה כדאי לבדוק לפני שקונים?

לפני שרוכשים כל מוצר חשוב לעשות תחקיר, יתר על כן כאשר מדובר בהוצאה גדולה כמו רכישת רכב. לפני שניגשים לקנות רכב חשמלי, כדאי לברר פרטים נוספים על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. רכישה של עמדת טעינה לרכב אינה הוצאה קטנה, לכן כאשר מתלבטים לגבי דגם הרכב ביחס לתקציב, מומלץ לקחת בחשבון גם את עלות ההתקנה של עמדה מסוג זה.

 

איך בוחרים סוג רכב?

במידה והחלטתם שאתם מעוניינים לרכוש רכב חשמלי, אתם ודאי שואלים את עצמכם איך בוחרים בין הדגמים השונים. אמנם קיימים מספר מותגים יותר מוכרים בתחום הרכבים החשמליים, אך למרבית החברות יש כעת דגמים חשמליים או היברידיים (המשלבים שימוש בחשמל ובדלק) ולכן לא מומלץ לרכוש אוטומטית את המותג המוכר.

כאשר ניגשים להשוות בין הדגמים השונים, פרט אחד שחשוב לבדוק הוא מה מרחק הנסיעה האפשרי אחרי הטענה. מכיוון שהרכבים החשמליים לא משתמשים בדלק, לעתים קשה יותר למצוא עמדות הטענה ולכן חשוב לבחור רכב עם מרחק נסיעה מספיק עבור הצרכים שלכם.

איך בוחרים סוג רכב

האם חוץ מזה שהרכב לא משתמש בדלק יש עוד הבדלים שצריך לדעת עליהם?

בקצרה, לא. מלבד העובדה שרכב חשמלי מבצעת שימוש באנרגיה חשמלית הנמצאת בסוללות הרכב במקום באנרגיה המסתמכת על דלק, כל שאר המאפיינים פחות או יותר זהים בין רכבים רגילים לרכבים חשמליים. כמובן שיש הבדלים בין הדגמים השונים כמו שישנם הבדלים בין דגמים שונים של כלי רכב רגילים, אך מעבר לכך אין הבדל מהותי.

 

סיכום

במידה והחלטתם שאתם מעוניינים לרכוש כלי רכב חשמלי, כדאי לכלול בשיקולים את רכישת עמדת ההטענה עבור הרכב, שכן זוהי רכישה הכרחית עבור רכב חשמלי. בנוסף, כדאי להשוות את מרחקי הנסיעה השונים של כל רכב חשמלי, שכן זהו שיקול חשוב בהתחשב בשכיחות הנמוכה יחסית של תחנות הטענה ברחבי הארץ.

רוצה לקנות רכב חשמלי אלו הדברים שחשוב שתדע

רוצה לקנות רכב חשמלי אלו הדברים שחשוב שתדע
מה היה לנו עד עכשיו?