שיטות לביצוע ייבוש תת רצפתי

ייבוש תת רצפתי נעשה כאשר יש מים כלואים מתחת לרצפות.

הדבר נגרם מפגם בצנרת שממוקמת מתחת לרצפה.

למים אין דרך להתאדות לכן הם יוצרים מעין בריכה בטיח, הטיח מתפורר והמים מנסים לעלות דרך מערכת צינורות הבית (המערכת הקפילארית) אל הקירות.

במקרים קשים המים מגיעים לכל הבית ואפילו לבניין כולו.

 

מה גורם לנזק ולצורך בייבוש תת רצפתי?

  • ייבוש תת רצפתי הוא פתרון מעולה כאשר יש בעיה במערכת ההסקה שפועלת באמצעות צינורות מים. סדקים בקירות הבית גם הם מהווים פרצה למי גשמים לחדור ולחלחל בתוכם ויכולים לגרום הצטברות של מים. הרטיבות אינה נראת מיד, כאשר אנחנו רואים סימנים הם מעידים על נזק רציני שקיים.
  • לפעמים יש הצפות פתאומיות, עבודה לא נכונה של אינסטלטור יכולה ליצור תקלה בצנרת ומכאן לדליפת מים, פיצוץ של צנרת ישנה. כל הסיבות האלו יכולים ליצור הצטברות של מים מתחת לריצוף.
  • הגורם האחרון הוא תקלות במכונות כביסה שמשפיעה על צינורות המים בכל המים, פיצוץ של צינור אמבטיה, מרזבים שבורים של הבניין שמזרימים מים לצינורות המעטפת של כל הבניין ובכך רטיבות בקירות.
  • בתים הממוקמים ליד הים הם ידועים בשכיחותם מכיוון שבצינורות הבטון מתרחשת קורוזיה, או חלודה ונוצרת התפוררות של טיח מה שמאפשר ללחות הים לחדור אל הקירות ולייצר גושי מלח שהופכים לגוש סופח מים.

 

האם אפשר למנוע רטיבות מתחת לרצפות?

התשובה היא: לצערנו לא. קשה מאוד לחזות רטיבות כזו וברוב המקרים הדבר לא נמצא בשליטה שלכם ולכן אי אפשר להימנע מכך. מה שכן, אפשר לצמצם את הסבירות ע"י תיקון מידי ומקצועי של בעיות אינסטלציה למיניהן ולשלב עם זה בדיקת תקופתית שתאתר תקלות מינוריות ותמנע מהמצב להחמיר.

 

שיטה חדשנית לייבוש רצפה

בעבר כאשר היו נאלצים לבצע ייבוש רצפתי של החול מתחת לרצפות שכבר הפך לבוץ, היו צריכים להעזיב את דיירי הבית ולהרים את כל הרצפה. כיום קיימת שיטה חדשנית, מכשיר שפועל כמו פאן ענק ומייבש את הסומסום והחול שנמצאים מתחת לרצפות עד לתקן המתאים שהוא:3% לחות סומסום ו 6% לחות חול.

 

כמה עולה תהליך של ייבוש תת רצפתי?

המחיר לייבוש תת רצפתי משתנה לפי כמה גורמים. לכן אנחנו מציעים לכם לא לסמוך על אנשי מקצוע שזורקים סכומים באוויר. אפשר לתת לכם הצעת מחיר רק כאשר מגיעים אליכם הביתה\ למבנה שבו קרתה הרטיבות ולהבין על כמה מדובר ומה הסדר גודל של התקלה. אנחנו מציעים לכם לקבל הצעה רק אחרי בדיקה היקפית של מומחה. מה שכן אפשר לומר הוא שבדרך כלל עלות של ייבוש תת רצפתי עולה בין 80 ל 130 ₪ למ"ר.

 

ייבוש תת רצפתי – רק ממקצוענים

שמחנו לכתוב ולתת לכם כאן כמה מכללי הברזל של תחום הייבוש התת רצפתי, כולל
איך לזהות איש מקצוע טוב וכיצד אפשר לצמצם אפשרות של רטיבות ברצפה.

ריצוף

 

גשם
מה היה לנו עד עכשיו?