2 תקלות שגורמים לקצר חשמלי ואיך לטפל בהן

לא פעם קורה מצב בו החשמל בביתנו קופץ. מהן התקלות אשר גורמות לקצר חשמלי ואיך ניתן לטפל בהן? זאת ועוד במאמר הבא.

 

תחילה, מהו קצר חשמלי?

כאשר שני מוליכים, אשר להם פוטנציאל שונה נפגשים, נוצר קשר חשמלי. למעשה, כאשר הפעלנו מכשיר חשמלי, והאור בביתנו כבה, נוכל להבין כי התרחש קצר בחשמל. קצר חשמלי, הוא ללא ספק אחת משלל תקלות חשמל השכיחות ביותר בבתים, ולה שני גורמים עיקריים.

 

גורמים לקצר חשמלי

לקצר חשמלי שני גורמים עיקריים. האחד, מכשיר חשמלי. השני, מעגלים חשמליים.

מכשיר חשמלי – כאמור, לעיתים לאחר הפעלת מכשיר חשמלי בבתינו, האור כבה ונוצר קצר חשמלי. הקצר נגרם לרוב בשל הצטברות אבנית בגוף החימום של המכשיר, ומכך, זליגת מתח, אשר זאת גורמת למפסק הפחת לקפוץ בלוח החשמל.

מעגלים חשמליים – לעיתים קצר חשמלי נובע מכשל בבידוד בין המוליכים, וכן מכשל הנגרם מחדירת מים.

 

איך מונעים קצר חשמלי?

תחילה, תכנון נכון. על מנת להימנע מקצרים חשמליים בבית, ישנה חשיבות רבה למקם נכון את המכשירים החשמליים. יש להימנע מלהניח אותם בחללים רטובים או בעלי לחות גבוהה. כמו כן, הרחיקו בקבוקי שתייה וכוסות מן המכשירים החשמליים. בנוסף, ודאו תמיד כי פתחי האוורור של המכשירים החשמליים אינם מכוסים או חסומים.

שנית, הכבלים החשמליים. דרך מניעה נוספת של קצרים חשמליים בבית, היא שימוש נכון וזהיר בכבלים חשמליים. יש להימנע מלהניח חפצים על גבי הכבלים. כמו כן, יש לנתק ולחבר את הכבלים בזהירות, בידיים יבשות, ובאחיזה טובה. לבסוף, יש לוודא כי הכבלים מחוברים באופן תקין, ללא קיפולים או קשרים לאורכם, שכן פיתולים אלו יכולים לגרום לפגיעה בחומר הבידוד.

שלישית, התאמה נכונה. על מנת להימנע מקצרים חשמליים, יש להתאים את המכשיר לשקע המתאים לו, וכן להימנע מהעמסה על השקע על ידי מפצלים ומאריכים רבים.

 

איך לטפל בקצר חשמלי?

יש לציין, כי כל התעסקות ומגע בחשמל מסוכנת, ואינה משחק. התעסקות בחשמל מותרת אך ורק לחשמלאי מוסמך לחשמל. באם הנכם מחפשים חשמלאי בתל אביב, תוכלו למצוא חשמלאי אשר עובד 24/7, וזמין לכל תקלה.

טרם הזמנת החשמלאי, ישנן מספר פעולות באמצעותן ניתן לזהות את מקור הקצר.

תחילה, ניתן לזהות מאיזה אזור בבית הקצר מגיע. ראשית, נוריד את הפקקים בלוח החשמל של הבית. שנית, נחפש את ממסר הפחת וכן את המפסק הראשי ונרים ואתם. לאחר מכן, נרים כל מפסק בתורו. כאשר נרים מפסק, וממסר הפחת והמפסק הראשי יקפצו, נוכל להבין מהו האזור בו ישנו קצר. מלבד המפסק הבעייתי, נרים את יתר המפסקים.

לאחר שזיהינו את האזור בו נגרם הקצר, נוכל לבחון את מכשירי החשמל אשר מחוברים בו. ננתק את המכשירים מן החשמל, ונרים את המפסק בלוח החשמל. אם החשמל אינו קפץ שוב, נוכל לדעת כי אחד המכשירים שניתקנו, הוא הגורם לבעיה.

 

לוח חשמל

מנורה
מה היה לנו עד עכשיו?