תקרות אקוסטיות – כל השלבים

תקרות אקוסטיות, הידועות גם בשם תקרות נפולות, הן דרך עיצובית והנדסית מצוינת להפחית את רמות הרעש בחלל. הן מהוות דרך זולה וקלה יחסית לבידוד ולהגברת הסאונד בכל חלל. תקרות אקוסטיות מורכבות מפנלים תלויים מהתקרה. ניתן לייצר את הפנלים ממגוון חומרים, לרבות עץ, מתכת ופיברגלס, אשר מגיעים במגוון צבעים וטקסטורות.

תקרות אקוסטיות, הן מרכיב חיוני בעולם עיצוב הבניין המודרני. הן מציעות יתרונות רבים, כגון הפחתת רעש, בידוד סאונד משופר וגישה נוחה למערכות מכניות וחשמליות. אם אתם מתכננים להתקין תקרה אקוסטית בבית או במקום העבודה, המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

 

מדידת החלל

לפני שמתחילים בהתקנת תקרות אקוסטיות בחלל שבחרנו, עלינו לדעת את מידות החדר שבו רוצים להתקין את התקרה האקוסטית. על כן נצטרך למדוד את האורך והרוחב של החלל ולהכפיל את שני המספרים הללו כדי לקבל את השטח.

תקרות אקוסטיות - כל השלבים

בחירת החומרים הנכונים

ישנם מספר חומרים שנוכל לבחור בכל הנוגע לתקרות אקוסטיות, כולל סיבים מינרליים, פיברגלס, מתכת ועץ. כל חומר מציע את התכונות והיתרונות הייחודיים לו, ולכן חיוני לבחור את האחד המתאים ביותר לצרכים האישיים שלנו. לדוגמא, אחד החומרים האפשריים ממנו עשויות תקרות אקוסטיות הוא עץ, לרבות עץ אלון או דובדבן. במידה ונרצה לשמור על בידוד חום מוצלח בחלל, עץ בהחלט יכול להוות בחירה נהדרת.

 

הכנת החדר לפני ההתקנה

לפני התקנת התקרה האקוסטית עלינו להכין את החדר. נצטרך לפנות כל רהיט או אביזר אחר שנמצא  בחלל, ולאחר מכן לכסות את הרצפה במטליות או יריעות פלסטיק כדי להגן עליה מפני אבק ופסולת שיווצרו במהלך ההתקנה.

 

התקנת הרצים הראשיים

הרצים הראשיים הם פסי המתכת הארוכים היוצרים את הרשת עליה מותקנים אריחי התקרה. על כן נתחיל בהתקנת הרצים לאורך קירות החדר, ונוודא שהם מפולסים וישרים לחלוטין, מדובר בשלב קריטי בהתקנת התקרה שכן לאחר ההתקנה תיקון ויישור הרצים יכולה להוות בעיה מורכבת יותר.

 

התקנת cross tees

Cross tees הם למעשה פסי מתכת קצרים יותר אשר מחברים את הרצים הראשיים ויוצרים את הריבועים הקטנים יותר של רשת התקרה. לכן, נתקין אותם במאונך לרצים הראשיים, ונרווח אותם באופן שווה.

תקרות אקוסטיות - כל השלבים

התקנת חוטי המתלה

חוטי מתלה הם אלו המשמשים לתמיכה במשקל התקרה האקוסטית. נצטרך לחבר את חוטי המתלה לקורות התקרה או לאלמנטים מבניים אחרים של הבניין, ולוודא שהם אכן מרווחים ומפולסים באופן שווה, מומלץ כמובן להיעזר בסרט מדידה.

 

התקנת אריחי התקרה

לאחר שסיימנו להתקין את הרשת, יהיה עלינו להתקין את אריחי התקרה. נצטרך להניח את האריחים לתוך הרשת, ונוודא שהם מתאימים בצורה הדוקה ואחידה. ייתכן שיהיה עלינו לחתוך אריחים מסוימים כדי שיתאימו סביב גופי תאורה, פתחי אוורור או צרכים אחרים שיעלו במהלך ההתקנה.

 

לסיכום

התקנת תקרה אקוסטית היא תהליך אמנם קצת מורכב, אבל הן בהחלט יכולות לספק לנו יתרונות רבים שיהיו שווים את המאמץ. כעת אתם יודעים מהם השלבים הנדרשים להתקנת תקרה אקוסטית בחלל שלכם – כל שנותר לכם הוא לבצע זאת.

תקרות אקוסטיות - כל השלבים

תקרות אקוסטיות - כל השלבים
מה היה לנו עד עכשיו?