דלת חורקת – איך לתקן

מחפשים דלת חורקת – איך לתקן? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו מנעולן עכשיו:

אף פעם לא נעים לחזור הביתה מותשים מיום ארוך עם ידיים מלאות ולגלות דלת חורקת ובקושי ניתן לפתוח אותה. דלתות ישנות ולפעמים אפילו דלתות חדשות שלא עברו התקנה כמו שצריך (או לחילופין שלא עברו טיפול כראוי) עלולות להגיע למצב שהן שקועות ומשתפשפות על הרצפה. בעיה כזו עלולה להתעורר גם בעקבות רעידת אדמה (מה שפחות נפוץ בישראל) או לחילופין מטריקות דלת עוצמתיות שחוזרות על עצמן.

לפעמים אף נוצר מצב בו לא רק שהדלת שוקעת ונגרמת חריקה, אלא גם נוצרים קשיים בנעילה עצמה או בפתיחה של המנעול. במידה ונתקלתם בסיטואציה כזאת ולא הצלחתם לפתור אותה בעצמכם, יש להיעזר באיש מקצוע מוסמך שיגיע עד אליכם ויעשה את העבודה במהירות ויסודיות!

 

הדלת חורקת? תקן זאת בעצמך!

אם נחה עליכם רוח הרפתקנית ובא לכם לנסות לפתור את הבעיה לבדכם, קיימות שתי דרכים עיקריות בהן תוכלו לתקן דלת חורקת שאינה נפתחת בקלות.

הדלת חורקת תקן זאת בעצמך!

 

דרך ראשונה

כיוון הצירים: הגבהת הדלת על ידי הוספה של דסקיות.

מה אנחנו צריכים: מברג שטוח גדול, מברג שטוח רגיל ופטיש.

איך מכוונים את צירי הדלת? חמש פעולות קלילות על מנת לכוון את הצירים:

  1. פותחים את הדלת באופן כזה שתהיה חצי פתוחה.
  2. לוקחים את המברג הגדול ודוחפים אותו מתחת לדלת בכדי שיגביה את הדלת ויקבע אותה למקום.
  3. את המברג הרגיל ממקמים בחיבור של הציר העליון, לאחר מכן מכים עם הפטיש קלות על הפין של הצילינדר כלפי מעלה עד שהוא יוצא מהמקום שלו וניתן למשוך אותו החוצה.
  4. מושכים מעט את הדלת לכיוון שלנו ומוציאים את הציר העליון מהמקום שלו.
  5. מסובבים את התותב בשני סיבובים (עם כיוון השעון) ומחזירים את הציר למקום שלו. בעזרת הפטיש דופקים את הפין כלפי מטה ולאחר מכן משיבים אותו בחזרה אל תוך הציר.

 

כעת נבדוק האם הדלת נסגרת באופן תקין. במידה וכל מה שעשינו לא עזר, נזעיק את עזרתו של איש מקצוע מוסמך על מנת שיפתור לנו את הבעיה אחת ולתמיד. מנעולן מקצועי ככל הנראה יבדוק את העניין ויפתור את הבעיה בזמן קצרצר. פתרון נפוץ של הבעיה הוא על ידי הגבהה של הצירים והוספה של דסקיות מתכת בעובי של מ”מ בודד עבור כל אחד מן הצירים. כמות הדסקיות שיכולה להצטרף לכל ציר עומדת על שלוש, תלוי כמובן בעובי הדסקית.

 

כביש שלג

מה אנחנו צריכים: ניירות שיוף, תרסיס שמן (גריז) וסמרטוט שאפשר להרוס.

במידה והחריקה שאנחנו שומעים לא נובעת משפשוף של הדלת ברצפה (אלא מדובר בחריקה שגורמת לצליל ממש גבוה), החריקה ככל הנראה נובעת מפעולה לא תקינה של צירי הדלת. לעיתים לכלוך, חלודה או עצמים קטנים שנכנסו בין הדלת למשקוף, הם אלו שמפריעים לתזוזה התקינה של הדלת ועשויים לגרום לשמיעת הצליל הנוראי של דלת שחורקת. לשמחתנו, תקלה זו בדרך כלל תהיה יחסית פשוטה לתיקון. על מנת לבצע את התיקון באופן אולטימטיבי, ישנם חמישה שלבים אותם נבצע:

 

1) להוריד את הדלת מהצירים שלה. בחלק מהדלתות ניאלץ להרים את הדלת בכדי לשחרר אותה מהצירים שלה (הפינים מתלבשים בתוך כיסויים קטנים שמותקנים על משקוף הדלת). כמו כן קיימות דלתות בהן נזדקק למברג בשביל לשחרר את הדלת מצירים שלה. אחרי שהדלת התנתקה מהמשקוף, נשעין אותה בצורה בטיחותית על הקיר או שנניח אותה על הרצפה. נוודא שאיש אינו מתהלך בקירוב אל הדלת המנותקת ושחלילה לא תיפול הדלת על עובר אורח.

 

2) כעת ניגש אל מלאכת ניקוי הצירים. ננקה באופן יסודי לא רק את חלקי הציר שעל הדלת, אלא גם את חלקי הציר שמקבועים בתוך המשקוף. נוודא שהניקיון יסודי ביותר: ננקה אבק, חלקיקים של חול וכל לכלוך שהצטבר ומפריע לתנועה החלקה והרציפה של הדלת שלנו.

 

3) במידה ונבחין בחלודה על חלק מהצירים – נשייף את החלודה בעזרת החומר המתאים ולאחר מכן גם ננקה את הצירים.

 

4)  אחרי שניקינו את הצירים לחלוטין, נעבור לשלב בו אנחנו משמנים אותם. ניתן להשתמש בגריז שמגיע במיכל התזה נוח ביותר לשימוש. במידה ואין ביכולנו להשיג אחד כזה, ניתן למשוח מעט שמן בישול על הצירים באופן יסודי.

 

5) נתקין את הדלת בחוזקה חזרה למקומה. נזיז אותה מספר פעמים בכדי שהשמן יימרח בצורה יסודית על כל חלקי צירי הדלת.

 

תיקון דלת חורקת – למה זה חשוב?

 

צליל של דלת חורקת הוא צליל צורם ביותר עבור האוזן האנושית. אין להזניח דלת שחורקת, שכן זהו מטרד שאפשר לתקן תוך מספר דקות ובאופן יחסית פשוט. הסיבה המרכזית לדלת שחורקת לרוב תהיה שחיקה של הצירים במשך זמן רב. שימון הצירים של הדלת החורקת באמצעות שמן ייעודי (שמן שניתן להשיג בכל חנות שמוכרת חומרי בניין) בדרך כלל יביא לפתרון של הבעיה.עם זאת, לעיתים צליל החריקה הנורא ישוב להטריד אותנו, על כן מומלץ לבצע פתרון שיחזיק לטווח ארוך יותר: יש לפרק את הדלת מן הצירים שלה ובזהירות ולשייף באמצעות נייר זכוכית את הצירים ולשמן אותם קצת. רק לאחר מכן נחזיר את הדלת למקומה ונניע אותה על הצירים מספר פעמים בכדי לוודא שהשמן יחדור באופן מספק.

 

מה היה לנו עד עכשיו?
ילד נעול ברכב - כיצד להתמודד
הפורצים והמנעולנים
ילד נעול ברכב – כיצד להתמודד

מחפשים ילד נעול ברכב – כיצד להתמודד? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה

קרא עוד »
הזמנת מנעולן לאחר פריצה לדירה
הפורצים והמנעולנים
הזמנת מנעולן לאחר פריצה לדירה

מחפשים הזמנת מנעולן לאחר פריצה לדירה? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של

קרא עוד »
מנעול רכב – כיצד מתקנים

מחפשים מנעול רכב – כיצד מתקנים? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של

קרא עוד »