תקלות נפוצות בדלתות

מחפשים תקלות נפוצות בדלתות? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו מנעולן עכשיו:

דלת היא כלי בו כולנו משתמשים בחיי היום יום, בין אם אנחנו יוצאים מן הבית או פשוט עובר מחדר לחדר בתוכו, הדלת היא הגורם שמאפשר לנו כניסה ויציאה ממקומות. לעיתים, עלולות להתעורר תקלות או בעיות בדלת, את חלקן אולי נוכל לפתור באופן פשוט בעצמנו, אבל ישנן תקלות נפוצות בדלתות שמצריכות עזרה מאיש מקצוע מוסמך. במידה ואתם זקוקים לייעוץ של מנעולן מוסמך, אתם יותר ממוזמנים ליצור אתנו קשר.

 

תקלות נפוצות בדלתות

ישנן בעיות שונות שעלולות לצוץ כשאנחנו מדברים על דלתות. ריכזנו עבורכם תקלות נפוצות בדלתות, הדרכים להתמודד איתן וכמה זה יעלה.

 

לכלוך שמגיע מדברי מאכל, צבע שהתייבש או גורם אחר

מומלץ להתקין מבעוד מועד דלתות בעלות חיפוי שעשוי מפורמייקה ולא מעץ, מפני שפורמייקה הרבה יותר קלה לניקוי. ניתן להשתמש במגבונים לחים איכותיים עבור הניקוי כמו גם בספוגיות שעם ספוגות מים (כן כן, גם הן יכולות לחולל קסמים ולהסיר את הלכלוך הקשה ביותר). בדלת פלדה מחופה עץ מומלץ להשתמש במים ולהימנע מחומרי ניקוי שאינם מיועדים באופן מיוחד לניקוי הדלת.

כשניגש לנקות את הדלת, נוודא שאנחנו מתמקדים בעיקר בצילינדר, שכן הבעיה ככל הנראה טמונה בו: יש להתבונן בצילינדר ולוודא שלא נכנס לתוכו לכלוך שמונע מהדלת לעבוד באופן תקין. במידה וזיהינו שיש לכלוך כזה, יש לבצע את הניקוי בעדינות יתרה על מנת למנוע נזק נוסף. בנוסף, מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי שמיועדים ספציפית לדלת, שכן אלו החומרים הרגישים ביותר שיביאו לתוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר.

לכלוך שמגיע מדברי מאכל, צבע שהתייבש או גורם אחר
לכלוך שמגיע מדברי מאכל, צבע שהתייבש או גורם אחר

 

צבע שמתקלף ומונע מהדלת לעבוד באופן תקין

במידה וברשותנו דלת פנים, ניתן לפרק את הדלת מן הציר שלה ולאחר מכן לשייף אותה בעזרת נייר שיוף. אחר כך יש לנקות אותה בעזרת סמרטוט או מטלית לחה. רק לאחר ניקיון יסודי, הדלת תהיה מוכנה לצביעה מחודשת. לעומת זאת, אם מדובר בדלת כניסה (במיוחד דלת שעשויה ממתכת) יש להיעזר באיש מקצוע מוסמך שכן מדובר בפרקטיקה שמצריכה עדינות מרבית – במידה ונבצע טעות אנו עלולים לייצר נזק נוסף לדלת, נזק שכמובן יצריך תיקון נוסף.

צבע שמתקלף ומונע מהדלת לעבוד באופן תקין
צבע שמתקלף ומונע מהדלת לעבוד באופן תקין

 

חריקה בדלת

לרוב, מקרה כזה יעיד על כך שצריך לשמן את הצירים. לרובנו ככולנו בטח יש שמן בארון האחורי, שיכול לפתור את הבעיה בקלות יתרה. עם זאת, חשוב לדעת ששימון כזה ככל הנראה יעזור רק לטווח קצר ולצערנו לא יוכל למנוע את חזרה של הבעיה פעם נוספת. לכן, אם הדלת ממשיכה להשמיע קולות חריקה צורמים, יש להזעיק בעל מקצוע איכותי שיערוך ניתוח יסודי יותר של המצב ויפתור את הבעיה אחת ולתמיד באופן שיחזיק מעמד לטווח ארוך.

חריקה בדלת
חריקה בדלת

 

דלת ההזזה יצאה מהמקום ופתיחה וסגירה אינן מתאפשרות

תחילה, עלינו להוציא את דלת ההזזה מתוך המסילה (במידה ומדובר בדלת זכוכית יש להיזהר במיוחד שכן הדלת שבירה). רק לאחר שהוצאנו את הדלת מן המסילה, נוכל לדעת האם הבעיה טמונה במסילה עצמה, או שמע מקור הבעיה נמצא בגלגלי המסילה שבתחתית הדלת. לאחר שנבין היכן הבעיה שלנו, נוכל לדעת איך לפתור אותה באופן הטוב ביותר: במידה ומדובר בבעיה פשוטה כמו שימון ציר הדלת או לכלוך שהפריע לדלת לזוז, נוכל לפתור זאת בעצמנו. אך במידה ומדובר בבעיה מורכבת יותר, יש להיוועץ במנעולן מקצועי שיתקן את התקלה שהתעוררה.

בדלתות הזזה במיוחד חשוב להיעזר בבעל מקצוע שכן המנגנון שלהן אמנם נראה פשוט, אך לעיתים התקלה מסובכת יותר מן הנראה לעין. יש להתבונן באופן יסודי ולשים לב האם הגלגלים התעקמו, או שמא דבר מה נראה לא תקין במסילה עצמה ויש ליישר אותה בעזרת כלי עבודה ייחודים. גלגלים תקולים ניתן לנתק מן הדלת בעזרת מברג ולקנות מחדש בכל חנות שמוכרת חומרי בניין.

דלת ההזזה יצאה מהמקום ופתיחה וסגירה אינן מתאפשרות
דלת ההזזה יצאה מהמקום ופתיחה וסגירה אינן מתאפשרות

 

הצילינדר התקלקל ויש להחליפו

כדי להימנע ממצב כזה, ניתן להחליף את הידית כך שהדלת לא תיטרק ותינעל באופן אוטומטי. יש לזכור שלפני שנשבור את הצילינדר, אפשר לנסות תהליך של פריצה ללא הליך של קידוח – ניתן לשאול את המנעולן על אפשרות כזו לפני שניכנס להליך של שבירת הצילינדר, הליך שכמובן גורר אחריו עלויות נוספות. תקלה בצילינדר היא אחת התקלות המסובכות יותר, על כן במקרה כזה תמיד כדאי להזמין מנעולן מוסמך, שכן כל תזוזה קטנה לא במקום עלולה להביא לקלקול מוחלט של הצילינדר והחלפה מוחלטת שלו. הצילינדר הוא הלב הפועם של הדלת, לכן חשוב להתייחס אליו בעדינות הדרושה.

הצילינדר התקלקל ויש להחליפו
הצילינדר התקלקל ויש להחליפו

 

הדלת אינה נסגרת עד הסוף

הדלת נסגרת אך מותירה חריץ קטן שנשאר פתוח? הפתרון לא טמון בשינוי הדלת כי אם במשקוף. נצטרך לאתר את הנקודה שגורמת לבעיה בחיבור בין המשקוף והדלת. בנקודה זו נמקם בורג ואז נדפוק אותו עם פטיש (לכיוון הקיר כמובן) כך שהמשקוף יתאים את עצמו לדלת באופן אולטימטיבי. מדובר בבעיה יחסית פשוטה, אך לרובנו יהיה קשה לאתר אותה. מנעולן איכותי כמובן יאתר בעיה כזו במהרה ויפתור אותה בקלות.

הדלת אינה נסגרת עד הסוף
הדלת אינה נסגרת עד הסוף

 

נפלה לנו הידית

במקרה כזה כל מה שנצטרך הוא למצוא בידית את הפיר שמיועד עבור הבורג, ואז להבריג את הבורג מחדש אל תוך הדלת תוך שאנחנו מהדקים אותו עד לכדי מצב שלא מאפשר לא שום מרווח תזוזה. במידה והבורג הלך לאיבוד, ניתן לרכוש אחד חדש בכל חנות לממכר כלי בניין.

נפלה לנו הידית
נפלה לנו הידית

 

לסיכום, במידה ויש לנו תקלה או בעיה בדלת שאנחנו לא מצליחים לאתר או לפתור בעצמנו, נזעיק בעל מקצועי מוסמך ומורשה שיפתור עבורנו את הבעיה באופן איכותי, מקצועי וזריז. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל בקשה ושאלה, אנחנו כאן כדי לפתור כל בעיה שצצה.

מה היה לנו עד עכשיו?
ילד נעול ברכב - כיצד להתמודד
הפורצים והמנעולנים
ילד נעול ברכב – כיצד להתמודד

מחפשים ילד נעול ברכב – כיצד להתמודד? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה

קרא עוד »
הזמנת מנעולן לאחר פריצה לדירה
הפורצים והמנעולנים
הזמנת מנעולן לאחר פריצה לדירה

מחפשים הזמנת מנעולן לאחר פריצה לדירה? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של

קרא עוד »
מנעול רכב – כיצד מתקנים

מחפשים מנעול רכב – כיצד מתקנים? ריכזנו עבורכם את המנעולנים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של

קרא עוד »