כך תאחסן את הציוד לכיבוי אש בבניין שלך בצורה הטובה ביותר

אחסון של הציוד לכיבוי אש בבניין מציב בפנינו אתגר כפול: מצד אחד חשוב לנו לשמור על הציוד בצורה בטוחה, למנוע פגיעה אפשרית בו, נזק או אפילו גנבה.

ציוד כיבוי האש הוא ציוד יקר וחשוב, וככזה, חשובה לנו מאוד השמירה עליו.

עם זאת, בשעת חירום חשוב שהציוד יהיה זמין והזמן היקר שעלול להיות מופנה להגעה אליו יכול לעלות בחיי אדם.

השמירה על הציוד צריכה להיעשות מתוך ההבנה שזמינותו חשובה, במיוחד בשעת חירום שלא ניתן לצפות מראש.

 

איפה למקם את ציוד הכיבוי?

ציוד כבוי אש כולל בתוכו גם צינור לכיבוי אש וכן מטף לכיבוי אש. הנה כמה כללים כיצד לאחסן את הציוד כדי לשמור עליו מצד אחד אך מצד שני גם לאפשר לדיירי הבניין נגישות מלאה אליו:

ארון כיבוי אש – הצבה של ארון כיבוי בקומה התחתונה של הבניין תאפשר לכל הדיירים גישה יחסית נוחה לארון הכיבוי במקרה הצורך. עם זאת, כיון שהארון ממוקם בקומת הכניסה חשוב להקפיד על נעילתו כדי למנוע נזק או גניבה של הציוד.

 

מה אפשרויות הנעילה של ארון לציוד כיבוי?

  • מפתח – נעילה יכולה להתבצע באמצעות מנעול עם מפתח, ואז חשוב מאוד לוודא שברשותו של כל אחד מהדיירים ישנו מפתח לארון הכיבוי. אין ליצור מצב שבו לחלק מהדיירים אין מפתח לארון הכיבוי דבר שעלול לעלות במחיר יקר בשעת חירום.
  • קוד – אפשרות נוספת שמונעת את הצורך במפתח היא הצבה של מנעול בעל קוד מספרי. למנעול זה יש יתרון בכך שניתן לפתחו בלי להביא מפתח אך חשוב לוודא שכל הדיירים זוכרים את הקוד של המנעול. כמובן שאין לכתוב את הקוד בסמוך למנעול, הדבר עלול לאפשר לגנבים גישה נוחה לארון הכיבוי.

 

מה תנאי האחסון שחשוב להקפיד עליהם?

תנאי אחסון – חשוב לאחסן את ציוד הכיבוי במקום יבש לחלוטין, ללא אפשרות של חדירת נוזלים או רטיבות. חדירה של נוזלים עלולה לגרום לציוד נזק בלתי הפיך שלא יאפשר לעשות בו שימוש בעת חירום.

מומלץ אחת לתקופה לעשות ביקורת מול כל הדיירים לוודא שכולם בעלי נגישות לארון הכיבוי, בין אם מדובר במפתח ובין אם מדובר במנעול בעל קוד מספרי. אם נעשה שינוי במקומו של הארון חשוב לוודא שכל הדיירים יהיו מודעים לכך.

 

איזה בדיקה מומלץ לעשות לכל  סוג של ציוד?

  • יש לבדוק את תקינותו של הציוד ולוודא את המוכנות שלו לאירוע חירום. אם מותקן בבניין צינור כיבוי יש לבצע פריסה מלאה של הצינור ולבדוק את שלמותו. צינור כיבוי עלול להינזק לעיתים קרובות.
  • מטפי כיבוי – מטפי כיבוי הם ציוד הרווח בבניין מגורים. חשוב לוודא שמד הלחץ במטף תקין, ולבדוק את תאריך התוקף שלו. אין להחזיק מטף כיבוי לא בתוקף ויש לפנות לרשויות אם יש צורך להחליפו.

 

צינורות

ציוד בטיחות
מה היה לנו עד עכשיו?