מה הוא היקף ההכשרה של יועץ הבנייה הירוקה?

צריכים יועץ בנייה ירוקה, אבל לא בטוחים על מה הוא אמור להיות אחראי? ובכן, לכל מבנה יש את המטרות והשימושים שלו, ככה שהיועץ צריך, בראש ובראשונה, ליישר קו עם סוג המבנה שאתם מעוניינים להקים. אם למגורים או למטרה אחרת, היועץ צריך להיות בקיא בתחום הבנייה הספציפי.

בנייה ירוקה בעצם כוללת שלל תהליכים של בנייה אשר מכונים גם "בנייה בת-קיימא", כאשר המטרה של תהליכים אלו היא לפתח גישה מערכתית מקיפה עבור תכנון ובניית בתים ירוקים. מה זה אומר בפועל, מבנים ירוקים? ובכן, אלו הם סוגי מבנים אשר חוסכים באנרגיה ופחות מזהמים את הסביבה. כאשר מדובר על יועץ בנייה ירוקה, הכוונה היא שאיש מקצוע זה יהיה אחראי על ההיבטים הבאים בתחום זה:

  1. בחירת חומרי גלם המוגדרים ירוקים והתאמתם למטרת הבנייה.
  2. ייעוץ בחיסכון אנרגיה, מים, חשמל וכולי.
  3. סיוע בענייני בידוד תרמי והתקנת פאנלים מבודדים.
  4. חוות דעת בנושאי תכנון יעיל וחסכוני של שטחים.
  5. ייעוץ מקצועי הנוגע לעלויות התפעול ותחזוקה של מבנים מבנייה קלה. 
  6. סיוע בהקטנת פליטת גזים רעילים לאוויר ובסביבת המבנה. 
  7. שיפור איכות האוויר במבנה ע"י בחירת חומרי גלם נכונים ונושמים. 

קבלו פרטים נוספים כאן אוורגרין – יועצים לבנייה ירוקה או המשיכו לקרוא. 

 

כל יועץ בנייה ירוקה וההכשרה שלו 

יש לציין, ישנם סוגים שונים של יועצים לבנייה ירוקה, כאשר חלק מהיועצים מתמחים בתחומים X וחלקם האחרים מתמחים בתחומים מסוג Y. בפועל, זו הסיבה לכך שחשוב לבחור את היועץ לפי תיק העבודות שלו. על ידי בחינת תיק העבודות של היועץ, אתם יכולים לבדוק מה הכשרתו הספציפית כוללת וכיצד הוא יכול לסייע לכם בפרויקט. 

בסופו של דבר, התפקיד של יועץ בנייה ירוקה הוא לבחון את כל הדרכים הנועדו לשמר את המשאבים הטבעיים בסביבת המבנה שעתיד להיבנות. זאת, באמצעות שימוש בחומרי גלם וכן אביזרים שמאפשרים חיסכון במים ואנרגיה כללית.

כל יועץ בנייה ירוקה וההכשרה שלו 

באילו חומרי גלם בנייה ירוקה משתמשת?

באופן כללי, בוחרים את חומרי הגלם בהתאם לתכונות האקולוגיות שלהם, כאשר הבחירות לרוב יקומו וייפלו על נושא ההתכלות של החומרים. אם מדובר בחומרים מתכלים, ממוחזרים או כאלו שלא ניתנים למחזור, צריך להביא זאת בחשבון כבר בתחילת הפרויקט של הבנייה.  

ברוב הפרויקטים משתמשים בחומרי גלם אשר מצריכים מעט אנרגיה לייצור שלהם וכן לתחזוקה הכללית שלהם. הלכה למעשה, מדובר על חומרים כמו חציר, עץ, לעיתים גם סגסוגות של מתכות שונות ועוד. כמו כן, חשוב להשתמש בחומרים שאינם אחראיים על פליטת גזים לאוויר. 

באילו חומרי גלם בנייה ירוקה משתמשת

לסיכום, למה צריך ייעוץ בנייה ירוקה:

בשורה התחתונה, ייעוץ בנייה ירוקה יכול לסייע בחיסכון כסף בטווח הארוך. היועץ נותן את חוות דעתו הכוללת שימוש בחומרים הנכונים תחזוקתם ואפשרויות שילוב של חומרים משתנים. בכך, היועץ מאפשר להשתמש בחומרי הגלם בצורה החסכונית ביותר במשך השנים ולהרוויח מבנה זול יותר לבנייה. 

מה הוא היקף ההכשרה של יועץ הבנייה הירוקה

מה הוא היקף ההכשרה של יועץ הבנייה הירוקה
מה היה לנו עד עכשיו?